ارسال محموله‌های سلاح عربستان به سلفیهای سوریه برای براندازی نظام اسد

منابع خبری از توطئه تازه عربستان سعودی علیه سوریه بعد از عید سعید فطر به منظور برهم زدن اوضاع سوریه و قاچاق سلاح های پیشرفته به این کشور برای گروههای تروریستی پرده برداشتند.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که عربستان سعودی با هماهنگی مزدورانش در عرصه سیاسی و شبکه های تروریستی برای اخلال در فرایند سیاسی عراق و براندازی نظام حاکم در سوریه و روی کار آوردن مزدورانش در این کشورها تلاش می کند.
 
بر اساس این طرح، عربستان تلاش می کند با استفاده از مزدورانش و اجرای عملیات تروریستی پس از عید سعید فطر در مرزهای غربی عراق با سوریه تنش و ناآرامی ایجاد کند و گروههایی که با دستگاههای اطلاعاتی عربستان، اردن و گروه های بعثی در ارتباط هستند؛ مسئولیت اجرای این عملیات را برعهده خواهند داشت. 

پایگاه خبری العالم به نقل از سایت "براثا" گزارش داد که برای رسیدن به این هدف، گروههای تروریستی مرتبط با دستگاه های اطلاعات و جاسوسی عربستان و اردن برای ایجاد تنش سیاسی تلاش و فدرالی شدن مناطق غربی عراق به ویژه استانهای الانبار و نینوی را مطرح خواهند کرد. 

به گفته این منابع، اموال زیادی برای اجرایی شدن این طرح اختصاص داده شده است به گونه ای که فقط در عراق چهار میلیارد دلار برای این طرح در نظر گرفته شده است تا عربستان انواع جنگ افزار، تحت پوشش تبادل تجاری و سرمایه گذاری در بخش های مختلف وارد مناطق غربی عراق کند و از آنجا به دست مزدوران سلفی سعودی در سوریه برساند و آنها نیز برای سرنگونی نظام آن و جایگزین کردن آن با یک نظام وابسته به آل سعود تلاش کنند.
 
این منابع افزودند که محموله های سلاح از اردن و عربستان به عراق و سپس سوریه قاچاق می شود به طوری که اخیرا مقادیر زیادی از این سلاح ها از نوع تیربار پیشرفته، سلاح های دوربین دار، دوربین های مادون قرمز کشف و ضبط شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

Share