ورزش، پوششی برای جنایت

انجمن‌ها: 

به گزارش خبرنگار مرآت؛ یك كانال، بدن‌هاي خون آلود كودكان و مردان و زنان فلسطيني را نشان مي‌داد كه بر روي دستان لرزان مادران و پدران و همسران و همسايگانشان از زير آوارها خارج مي‌شدند تا به بيمارستان‌هائي كه معلوم نبود زير بمباران‌ها سالم مانده‌اند يا نه، منتقل شوند و كانال‌هاي ديگر با شور و هيجان زياد اخبار مسابقات فوتبال جام جهاني برزيل را پخش مي‌كردند و عده‌اي نيز در استوديوي يكي از همين كانال‌ها جلسه‌اي را شروع كرده بودند كه در آن تا ساعاتي بعد از نيمه شب در نهايت آرامش تحليل‌هاي مفصلي درباره جام جهاني برزيل ارائه مي‌دادند.

همزمانی تهاجم گسترده نظامی به نوار غزه در روزهای گذشته و  قتل عام مردم عراق توسط داعش در سایه حمایت های پنهان آمریکا و غرب یادآور جنایت های دیگر در حق مسلمانان جهان طی سالهای گذشته است که دقیقا همزمان با رویدادهای مهم ورزشی و جام جهانی فوتبال بوده است.

همزمانی ها» نه اتفاقی بلکه کاملا حساب شده و برای انحراف افکار عمومی جهان از جنایت های غرب در حق مسلمانان بوده است:

المپیک 1948 = اعلام موجودیت اسرائیل

جام جهانی 1982 = حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

جام ملت های اروپا 1992 = قتل عام مردم بوسنی توسط اروپا

جام جهانی 2006 =جنگ 33 رژیم صهیونیستی علیه لبنان

المپیک 2008 = حمله روسیه به گرجستان-رژیم صهیونیستی و بازهم غزه

جام جهانی2010 = محاصره غزه و حمله به کاروان آزادی

المپیک 2012 = جنگ سوریه

 

 

جام جهانی 2014-حمله به نوار غزه

در گزارشی در مورد کشتار مردم بیگناه فلسطین توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست شبکه خبری "راشا تودی " (Russia Today)  آمار کشته شدگان فلسطینی در حملات بزرگ اسرائیل به نوار غزه را منتشر کرد

در این گزارش آمده است: "آمار کشتار مردم فلسطین توسط نیروهای اسرائیلی در حملات کلیدی که بعد از سال 2004 به نوارغزه داشته اند از این قرار است:عملیات  "روزهای استغفار" در سال 2004، کشتار 70 غیر نظامی-  عملیات "باران های تابستانی" در سال 2006، کشتار 117 غیر نظامی - عملیات "سرب گداخته" در سال 2008، کشتار 926 غیر نظامی و عملیات "ستون دفاع" در سال 2012، کشتار 103 غیر نظامی

قابل توجه است که عملیات "صخره استوار" که در حال حاضر در نوار غزه در حال اجراست و تاکنون  شاهد حملات هوایی و موشک باران غزه توسط نیروی دریایی اسرائیل بوده است با تجمع ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف مرز غزه و آماده شدن آن ها برای ورود به غزه وارد مرحله جدیدی می شود. تلفات کنونی این حمله شامل صدها زخمی و ده ها شهید فلسطینی می شود که هر لحظه بر تعداد آن ها افزوده می شود.

 

 

جام جهانی 2014 = حمله داعش

 

 

راستی تمام جهان شاید، بسیاری از کودکان جهان شاید این روزها حواسشان به جام جهانی است، جایی دور در سرزمین قهوه و فوتبال، جام بیستم، جهانی را هیپنوتیزم کرده است.

جام بیستم کلید خورده و اگر از حال و روز مسلمانان سین کیانگ چین، ایغورهای تبت، عشیره ای در یمن یا قبلیه ای در دور افتاده ترین نقطه آمریکای جنوبی با خبر نباشیم، لااقل از حال کودکان موصل و فلسطین خبر داریم.  خبر داریم

در مراسم افتتاحیه طی 20 دقیقه اصلی و برنامه ریزی شده شعارهای مبارزه با نژادپرستی، برابری حقوق همه انسانها، مبارزه با سرطان، حفظ محیط زیست و اهمیت تربیت کودکان منعکس شد اما همه این موارد آیا حتی یک قدم از ویترین خوشرنگ فیفا فراتر رفت؟
قبل از هر بازی پرچم مخصوص فیفا با شعار "احترام متقابل" وارد چمن سبز استادیوم می شود، کدام احترام؟

احترام متقابلی که با  اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی  در نوار غزه وداعش درعراق تداعی پیدا می کند؟

با کدام منطق می شود شعار "جام جهانی، صلح جهانی" را پذیرفت یا بر زبان آورد؟ برابری انسانها و تساوی نژادها در کدام نقطه از کره خاکی قابل ردیابی بوده و خواهد بود .
هزاران کودک و نوجوان در سراسر دنیا از تماشای فوتبال محروم هستند، بی آنکه حتی خود آنها این محرومیت را تضییع حق خود بدانند، هزاران کودک فقیر، آواره و تنها در سراسر جهان به تنها چیزی که در دل گرسنگی و غربت فکر نمی کنند، جام جهانی است.

Share