عظمت حضرت زهرا(س)را چگونه میتوان بیان کرد؟

انجمن‌ها: 

✅ شخصیتی که از جانب پروردگار متعال برای او صحیفه نازل شده است. مانند پیامبرانی چون ابراهیم و موسی که صاحب صحیفه بودند (صحف ابراهیم وموسی) .
✅ عظمت دیگر حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها این است که بعد از رحلت حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه وآله حضرت جبرائیل علیه السلام بر ایشان نازل میشدند .
این دو منزلت نشان از عبودیت حضرت سلام الله علیها است. در شرایطی که ایشان متجاوز از 18 سال گذر عمر نکرده بودند مسیر زندگی خود را بر محور عبودیت ذات ربوبی پیش برده ودر عالم تکلیف خود را عملی نمودند و این مشخصه حیات طیبه ایشان است.
اگر میخواهی فاطمه گونه زندگی کنی باید بدین نکته توجه داشته باشی :
✅ در مدرسه آفرینش پروردگار عالم دوبار برای انسان زنگ هشدار قرار داده است همانند مدارس که زنگ تفریح به صدا در میاید .
✅ در نظام انسانی 2 بار هشدار نواخته می شود
✅ یکی زنگ تکلیف است که با خلقت انسان شروع شده و وظیفه آدمی بعد از شنیدن این هشدار حرکت در مسیر تکالیف الهی بوده و باید وظایف خویش را به نحو احسن انجام داده تا در مراتب انسانی صعود نماید .
✅ و دیگر هشدار در انتهای آفرینش نواخته میشود . زنگ قیامت وقتی به صدا در میاید به انسان گفته می شود خارج شوید که دیگر زمان عمل به اتمام رسیده است یعنی حیات طبیعی انسان ختم میشود .و این زنگ به معنای حضور انسان در دستگاه حسابرسی پروردگار عالم است موطنی که باید پاسخگو باشیم .
✅ به تکلیفت چگونه عمل کرده ای ؟
✅ لذا اگر انسان بدین نکته توجه نماید که این عالم زنگ تکلیف داشته و فردا روزی زنگ حسابرسی است در تمامی لحظات خود در مسیر حیات توحیدی پیش خواهد رفت و تمام لحظات خود را متوجه ذات ربوبی خواهد نمود اینگونه انسانی حقیقت حیات را یافته وسربلند خواهد بود .

Share