۱۹ ماسک سفیدکننده فوری صورت و بدن را در خانه بسازید

۱۹ ماسک سفیدکننده فوری صورت و بدن را در خانه بسازید

شما می توانید برای داشتن پوستی شفاف و روشن، از راهکارهای زیادی استفاده کنید، مثلاً کرم پودرها و پنکک های روشن خریداری کرده و سطح پوستتان را با آن بپوشانید، اما اگر به دنبال یک راهکار دائمی و طبیعی هستید، باید سراغ مواد طبیعی بروید و با استفاده از ماسک های طبیعی پوستتان را روشن تر و براق تر کنید. در این مطلب ماسک های روشن کننده بی نظیری را به شما معرفی می کنیم که از مواد درون آشپزخانه تهیه می شوند و مناسب پوست های چرب، خشک، معمولی و مختلط هستند، بنابراین در ابتدا بهتر است نوع پوست خود را بشناسید و متناسب با آن از این ماسک های طبیعی روشن کننده بهره ببرید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که نتیجه گرفتن از مواد طبیعی به صبر و حوصله نیاز دارد و در صورت تداوم و استفاده مداوم از این روش ها به نتیجه دلخواه خواهید رسید. این ماسک های صورت، بدون مواد شیمیایی مضر هستند؛ مواد شیمایی که در محصولات سفیدکننده تجاری به وفور یافت می شود و ممکن است باعث آسیب به پوست شما و در موارد خاص حتی واکنش های شدید آلرژیک شود.

ماسک های روشن کننده پوست:

  1. ماسک میوه پاپایا و عسل

  • مناسب پوست خشک و چرب

پاپایا و عسل برای سفید کردن پوست مناسب هستند

میوه پاپایا حاوی آنزیم هایی مانند پاپائین و اسیدهیدروکسی آلفا است که می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوست درخشان تری به شما دهد؛ عسل نیز با خواص ضد باکتریایی و مرطوب کننده، پوست را احیا می کند. برای تهیه این ماسک مقداری میوه پاپایا را پودر کرده و با عسل مخلوط کنید و بر روی صورتتان ماساژ دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. صورتتان را با آب گرم بشویید( نه خیلی سرد و نه خیلی داغ) و درنهایت با آب سرد آبکشی کنید. درصورتی که به میوه پاپایا یا فراورده های آن حساسیت دارید از این ماسک استفاده نکنید.

  1. ماسک پودر پوست پرتقال و ماست

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

پودر پوست پرتقال و ماسک را با هم ترکیب کرده و یک ماسک روشن‌کننده پوست خانگی بسازید

یک عدد پرتقال را پوست بکنید و در آفتاب خشک کنید، سپس آن را با میکسر پودر نمایید، یک قاشق چای خوری ماست به آن اضافه کنید تا مثل خمیر شود . خمیر را روی پوست خود بمالید و ده تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و درنهایت با آب گرم بشویید. این کار را می توانید هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

پرتقال اغلب در هر خانه ای یافت می شود و شما می توانید از پوست آن برای سفیدسازی پوستتان استفاده کنید. این میوه سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک بی رنگ کننده عمل می کند.

  1. ماسک گوجه فرنگی، ماست و جو دو سر

  • مناسب پوست چرب، معمولی و مختلط

ماسک گوجه فرنگی و جو دوسر برای تقویت و سفید کردن پوست بسیار کارامد است

lycopene موجود در گوجه فرنگی که باعث رنگ قرمز آن است، دارای خواص فوق العاده برای حفاظت پوست در برابر نور است که می تواند مانع از پیری پوست و دیگر مشکلات پوستی مرتبط به سن شود. علاوه بر این باوجود آنتی اکسیدان های فراوان در گوجه فرنگی پوست شما شاداب تر و روشن تر می شود؛ در یک مطالعه نشان داده شد که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی از سرطان نیز جلوگیری می کند. جو دو سر نیز به عنوان یک لایه بردار خفیف باعث پاک سازی و سلامت و روشن تر شدن پوست خواهد شد.

نصف گوجه فرنگی را برداشته و به اندازه یک قاشق آب آن را بگیرید، یک قاشق چای خوری جوی دو سر پودر شده را در یک کاسه بریزید و مقداری آب و یک قاشق چای خوری ماست را به آن اضافه کنید. آب گوجه را به آن اضافه کرده و ماسک را بر روی پوست تمیز  به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. درنهایت با آب گرم بشویید.

  1. ماسک شیر، آب لیمو تازه و عسل

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

شیر، آب لیمو و عسل را مخلوط کرده و 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید تا سفیدتر شود

آب لیمو سرشار از ویتامین c بوده و به همین دلیل می تواند مانع از تولید ملانین پوست شود، ملانین رنگ دانه هایی هشتند که مسئول رنگ پوست هستند. بنابراین با مصرف آب لیمو می توانید پوست روشن تری داشته باشید. البته درصورتی که به محض استفاده از این ماسک احساس سوزش زیادی داشتید می توانید آن را شسته و از یک قالب یخ بر روی پوستتان استفاده کنید.

برای تهیه آن به یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل احتیاج دارید؛ تمام مواد را با هم مخلوط کرده و مثل یک چسب بر روی صورتتان قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید  و این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

  1. ماسک آرد نخودچی و گلاب (یا ماست)

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

آرد نخودچی دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند پوست را از بیماری های مختلف محافظت کند؛ گلاب نیز باعث رطوبت رسانی و تقویت پوست شده و به آن شادابی می بخشد. ماست نیز برای روشنایی پوست بسیار مفید است و با خواص پروبیوتیک باعث سالم نگه داشتن پوست و درخشش آن می شود. درصورتی که پوست چرب یا نرمالی دارید در این ماسک از گلاب استفاده کنید و درصورتی که پوستتان خشک است بهتر است از ماست استفاده نمایید.

برای تهیه این ماسک به ۲ قاشق غذاخوری آرد گندم و۲ تا ۳ قاشق چای خوری گلاب یا ماست نیاز دارید تا یک خمیر درست شود ماسک را روی صورت گذاشته و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و درنهایت با آب ولرم آب کشی نمایید. شما می توانید این ماسک را سه بار در هفته و قبل از خواب استفاده کنید.

  1. ماسک پودر چوب صندل

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

پودر چوب صندل، سفیدکننده صورت

چوب صندل دارای خواص روشن کننده و براق کننده صورت است. این ماده فعالیت تیروزیناز Tyrosinase را مهار کرده و از این طریق میزان ملانین را کاهش می دهد. در این ماسک از پودر بادام نیز استفاده شده است  که حاوی مواد مغذی ضروری است و باعث پاک سازی و تقویت پوست می شود؛ پوست شما بعد از چند بار استفاده از این ماسک سبک تر و سالم تر خواهد شد. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری پودر صندل و یک قاشق غذاخوری پودر بادام، نیاز دارید این دو پودر را با هم مخلوط  کرده و به آن شیر بیفزایید تا حالت خمیری بگیرید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بگذارید و درنهایت با آب آشامیدنی بشویید. اگر بعد از این ماسک احساس خشکی روی پوستتان دارید بهتر است با استفاده از مرطوب کننده آن را آب رسانی کنید. این ماسک را دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

پوره کدو تنبل، شیر و عسل یک ماسک قوی خانگی برای سفید کردن پوست صورت است

  1. ماسک کدو تنبل

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

کدو تنبل یک میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای نرم کننده است. بتا کاروتن و ویتامین A و C در این میوه می تواند به روشن سازی پوستتان کمک کند. برای تهیه این ماسک۲ قاشق چای خوری پوره کدو تنبل، یک دوم قاشق چای خوری عسل و یک دوم قاشق چای خوری شیر نیاز دارید. درصورتی که به شیر و فراورده های لبنی آلرژی دارید می توانید به جای آن از ژل آلوئه ورا و یا گلاب استفاده کنید. برای درست کردن پوره کدو تنبل کافی است آن را به قطعات کوچک تری تقسیم کرده و در آب جوش بپزید و سپس آن را با قاشق پوره کرده و با عسل و شیر مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی ایجاد شود. بعد از خنک شدن خمیر آن را بر روی صورت گذاشته و ۲۰ دقیقه صبر کنید و درنهایت آن را آب کشی نمایید. قبل از رفتن به رختخواب، می توانید این ماسک را امتحان کنید. توصیه می شود از این ماسک دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک آب سیب زمینی سرشار از مواد مغذی برای پوست است

  1. ماسک مرکبات

  • مناسب پوست چرب، معمولی و مختلط

اسید سیتریک موجود در لیمو و گریپ فروت پوست را روشن می کند. این یک عامل سفیدکننده طبیعی منافذ را نیز می بندد؛ در این ماسک از سفیده تخم مرغ نیز استفاده شده است، پروتئین های موجود در سفید تخم مرغ دارای خواص ضد باکتری هستند که می تواند از پوست در برابر عفونت های خارجی محافظت کند. برای تهیه این ماسک به یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آب گریپ فروت،یک قاشق چای خوری آب لیمو،۲  قاشق چای خوری خامه (نباید بدون چربی باشد) نیاز دارید. سفیده تخم مرغ را جدا کرده و هم بزنید، خامه ترش را در یک کاسه دیگر بریزید و آب میوه های گریپ فروت و لیمو را با آن مخلوط کنید، حالا این مخلوط را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید. ترکیب را روی صورت خود قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. صورت خود را با آب گرم شستشو دهید، شما می توانید این ماسک را سه بار در هفته قبل از رفتن به رختخواب استفاده نمایید. افرادی که پوست خشک دارند می توانند این ماسک را امتحان کنند، اما بعد از آن حتماً پوستشان را مرطوب نمایند.

  1. ماسک آب سیب زمینی 

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

آب سیب زمینی غنی از ویتامین C بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی است. این ماده، سفیدکننده ملایم است و  پوست شما را سفید و شفاف می کند و همچنین سلول های مرده را از بین می برد؛ برای تهیه این ماسک به یک عدد سیب زمینی خام نیاز دارید. سیب زمینی را پوست گرفته و بشویید و آن را به قطعه های متوسطی تقسیم کنید، حال قطعه های سیب زمینی را در مناطقی که مایل به روشن شدن آن هستید، قرار داده و مالش دهید تا آب سیب زمینی روی پوست شما پخش شود. این کار را ادامه داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و درنهایت صورتتان را آب کشی نمایید. علاوه بر این می توانید سیب زمینی را رنده کرده آب آن را جدا کنید و به وسیله پنبه بر روی پوستتان بزنید. این کار را سه بار در هفته تکرار نمایید. درصورتی که پوست خشکی دارید، بعد از شستن صورت می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک برنج و شیر یک لایه بردار و تغذیه کننده خوب برای صورت است

  1. ماسک زغال اخته

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

زغال اخته دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی است که می تواند به روشنایی پوست کمک کند، برای تهیه این ماسک به تعدادی زغال اخته تازه نیاز دارید. زغال اخته را خوب له کرده و با ماست مخلوط کنید و آن را بر روی صورت گذاشته و ۱۵ دقیقه منتظر بمانید و درنهایت با آب گرم آبکشی کنید. این ماسک را می توان دو بار در هفته استفاده کرد. در ابتدا مطمئن شوید که پوستتان به زغال اخته آلرژی ندارد و سپس از ماسک آن استفاده نمایید.

  1. ماسک برنج و شیر

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

آب برنج و پودر برنج از مدت ها قبل توسط زنان آسیایی استفاده می شد؛ این ماده باعث نرم تر، سبک تر و سالم تر شدن پوست می شود. مطالعات ثابت کرده اند که برنج می تواند پوست را از اشعه UV محافظت کند و همچنین دارای مزایای ضد پیری نیز است. برای تهیه این ماسک، یک دوم فنجان برنج خام را پودر کنید و پودر را با شیر مخلوط کرده و بر روی صورت قرار دهید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و درنهایت با آب گرم بشویید. از این ماسک می توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

  1. ماسک هویج

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

هویج به صورت طبیعی برای روشن شدن پوست مفید است و حتی سلول های مرده پوست را از بین می برد. این  ماده به طور طبیعی ملانین را کاهش می دهد. ملانین باعث تیرگی پوست شده و با کاهش آن پوست روشن تر خواهد شد. یک هویج را  رنده ریز کرده و یک مخلوط  خمیری درست کنید. حالا ۱ قاشق غذاخوری ماست و چند قطره آب لیمو را به این خمیر اضافه کنید و بر روی صورتتان بگذارید، پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب بشویید. این ماسک با ایجاد سلول های جدید پوست و از بین بردن سلول های مرده، پوست شما را جوان سازی می کند.

  1. ماسک ریشه شیرین بیان

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

ریشه شیرین بیان و سفیدکنندگی پوست

ریشه شیرین بیان می تواند بر روی پوست شما معجزه کند، آن را بر روی هر نوع پوست سالم و آسیب دیده ای می توان استفاده کرد. این گیاه با خواص شگفت انگیز خود باعث جوانی و نشاط و روشن تر شدن پوست شما می شود. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر و ۱ قاشق غذاخوری پودر ریشه شیرین بیان نیاز دارید. این دو پودر را با عسل مخلوط کرده و یک خمیر به دست بیاورید و خمیر را روی پوست خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن را بشویید. این ماسک سلول های مرده پوست را از بین برده و التهاب و آکنه را کم می کند و از این طریق پوست نرم و شفافی در اختیار شما قرار می دهد.

  1. ماسک عدس ریز (مرجو)

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

عدس، مَرجو یا مَرجُمَک، گیاهی کوچک شبیه به نخود است که معمولاً در خاک های فقیری که برای کاشت دیگر محصولات مناسب نیست، کاشته می شود. عدس برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود و به راحتی می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوست را صاف و روشن کند. این ماده توانایی حذف سموم از روی پوست را نیز دارد. مقداری عدس را در میران کمی شیر خیس کنید و سپس با مخلوط کن به یک خمیر تبدیل نمایید. حال به خمیر مقداری عسل اضافه کنید و این خمیر را روی صورت خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید؛ سپس آن را با آب سرد بشویید. این خمیر را می توانید تا ۲ تا ۳ روز در یخچال نگهداری کرده و از آن استفاده کنید.

اسکراب های روشن کننده پوست

  1. اسکراب آلوئه ورا و آرد برنج

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

آلوئه ورا  یک راه حل نهایی و موفق برای همه مشکلات مربوط به پوست است. آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فراوان موجود در آن از التهاب پوست جلوگیری کرده و باعث تغذیه و محافظت از پوست می شود. آرد برنج نیز، تمام سلول های مرده پوست و ناخالصی هایی که روی پوست وجود دارد را از بین خواهد برد. برای تهیه این اسکراب به آلوئه ورا و ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج نیاز دارید. ژل برگ های الوئه ورا را جدا کنید و درون آرد برنج زده و به آرامی روی صورت حرکت دهید؛ حرکت دست باید به صورت دایره ای باشد وقتی کل صورت را ماساژ دادید چند دقیقه صبر کنید و درنهایت پوست را با آب گرم بشویید. این کار را می توانید هر شب انجام دهید تا متوجه تأثیرات شگفت انگیز آن بشوید. ماساژ صورت را به آرامی انجام دهید تا صورتتان آسیب نبیند.

  1. اسکراب جوش شیرین

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط به جز پوست های حساس

از اسکراب جوش شیرین تنها هفته‌ای یکبار استفاده کنید

حرکت دایره ای جوش شیرین بر روی صورت، سلول های مرده پوست را حذف می کند و باکتری های موجود در پوست را از بین برده و باعث روشن تر شدن پوست خواهد شد. شما همچنین می توانید از چند قطره آب لیمو برای نتایج بهتر استفاده کنید. برای تهیه این ماسک به یک یا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب نیاز دارید. جوش شیرین را در آب مخلوط کنید تا خمیر به دست آید؛ این خمیر را در مناطقی که می خواهید روشن شود،  به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید (به آرامی). سپس صورت را بشوید و آن را مرطوب کنید. این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.

  1. اسکراب شکر و روغن زیتون

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

شکر یکی از مؤثرترین مواد غذایی برای روشن کردن پوست است. دانه های ریز شکر با لایه برداری از سطح پوست رطوبت موردنیاز را در اختیار آن قرار داده و باعث روشن تر شدن پوست خواهند شد. برای تهیه اسکراب شکر می توانید از ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید. مخلوط را خوب ترکیب کنید و روی پوست خود قرار داده و به آرامی پوست خود را با این اسکراب به مدت ۳-۵ دقیقه ماساژ دهید تا سلول های مرده از سطح پوست خارج شده و پوست روشن تر شود.

ماساژهای روشن کننده پوست

  1. ماساژ صورت با شیر

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط به جز پوست های آکنه دار

شیر یک ماده سفیدکننده پوستی است که علاوه بر روشنایی، پوست را تغذیه می کند و آن را درخشان و سالم  نگه می دارد. شما می توانید از مخلوط آب لیمو، عسل و شیر برای ماساژ صورتتان استفاده کنید. مخلوط شیر را روی پوست خود ماساژ دهید، از حرکات دایره ای و رو به بالا و پایین استفاده کنید. پس از ماساژ، پوست خود را فقط با آب بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. مراقب باشید اگر پوست شما دارای آکنه باشد، شیر ممکن است شرایط آن را بدتر کند.

  1. ماساژ صورت با روغن های ضروری

روغن های ضروری، روغن های با غلظت بالا هستند که از گیاهان و میوه ها استخراج می شوند، شما می توانید از این روغن ها برای حفظ سلامتی پوست و رفع مشکلات آن بهره ببرید. البته از آنجا که غلظت آن بالا است میزان مصرف و روش آن اهمیت دارد. در این قسمت روغن های ضروری که برای روشن شدن پوست مفید و کارآمد هستند را به شما معرفی می کنیم:

این روغن ها با غلظت بالا ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کنند، بنابراین قبل از استفاده مقداری از آن را روی دستتان تست کنید.

  • روغن اسانس گل رز

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

اسانس رز دارای عطر خوشایندی است که پوست شما را نرم و شفاف می کند. به غیر از ویژگی روشن کننده پوست، این روغن برای درمان آکنه، زخم ها و چین وچروک نیز بسیار مفید است. یک فنجان شیر سرد را با یک قطره روغن اسانس گل رز مخلوط کرده و روی تمام بدن ازجمله صورت قرار دهید و منتظر بمانید و درنهایت با آب بشویید.

  • روغن اسانس پرتقال

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

این روغن تولید کلاژن در پوست را تقویت می کند، درنتیجه علائم پیری مانند چروک ها و لکه های تاریک را از بین برده و پوست را از آسیب UV محافظت می کند. نتیجه کلی استفاده از این روغن یک پوست جوان، روشن و شفاف است. سه تا چهار قطره اسانس پرتقال به همراه ۳ تا ۴ قطره روغن نارگیل یا جوجوبا را مخلوط کرده و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه روی پوست ماساژ دهید. چند دقیقه صبر کنید و درنهایت پوست تان آب کشی کنید.

  • روغن اسانس لیمو

  • مناسب پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط

روغن اسانس لیمو

روغن استخراج شده از لیمو دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است که پوست را روشن و جوان می کند. ۳ تا ۴ قطره از روغن اسانس لیمو را با یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا آب مخلوط کنید. و چند دقیقه روی پوست ماساژ دهید و درنهایت با آب بشویید. این روغن را روزانه به مدت یک هفته مصرف کنید. پس از استفاده از روغن اسانس لیمو، بلافاصله در زیر نور خورشید قرار نگیرید.

غذاهایی که باعث روشن تر شدن پوست شما می شود:

رنگ پوست شما علاوه بر ژنتیک می تواند ارتباط مستقیم با رژیم غذایی شما داشته باشد. شما علاوه بر اجتناب از خوردن مواد غذایی ناسالم مانند غذاهای چرب، تند و شیرین، باید از مواد غذایی خاصی در رژیم غذایی خود استفاده کنید که باعث شود پوست شاداب و روشنی داشته باشید. غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال، گریپ فروت، انبه، زغال اخته، توت فرنگی، کلم بروکلی، هویج، فلفل قرمز و سیب زمینی شیرین می توانند به صورت طبیعی باعث درخشندگی پوست شما شوند. ویتامین E یک ویتامین عالی برای تقویت و تغذیه پوست شما است. خوردن آووکادو، روغن زیتون، بادام و کیوی مقدار زیادی از ویتامین E را در اختیار شما قرار می دهد، اسیدهای چرب امگا موجود در ماهی و دانه های چیا پوست شما را جوان تر و شاداب تر و شفاف تر خواهد کرد. خوردن اسفناج، هم به صورت خام و هم پخته شده، بدن شما را سم زدایی می کند و چین وچروک را کاهش می دهد.

حال که این اطلاعات ارزشمند را به دست آوردید بهتر است دست به کار شده و با مواد غذایی داخل آشپزخانه تان این ماسک ها طبیعی را تهیه کنید، تا پوست زیبا و شفاف تری داشته باشید، قبل از استفاده از این راهکارها دو نکته زیر را مدنظر داشته باشید:

نکته۱: بعد از استفاده از این ماسک های خانگی این نکته را بدانید که مراقبت های بعد از ماسک نیز مهم است. بر روی سطح پوست سلول های مرده ناشی از آلاینده ها، اشعه مضر فرابنفش و مواد آرایشی وجود دارد. لایه برداری و برداشتن این سلول های مرده از روی سطح پوست، پوستتان را روشن تر می کند؛ اما اندکی حساس می شود، بنابراین بهتر است از مرطوب کننده استفاده کرده و بدون ضد آفتاب در زیر نور خورشید نروید.

نکته۲: قبل از استفاده از این ماسک ها صورت خود را کاملاً تمیز کنید.

ما در این مطلب چند ماسک مقوی و سفید کننده را برای شما معرفی کردیم، شما هم می توانید تجربیات خودتان را با ما و سایر دوستان در زیر این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

منبع : بلاگ بورسیکا

Share