گورستان ترونیان بالی، محلی عجیب با قبرهای سرگشاده

انجمن‌ها: 

گورستان ترونیان در بالی، محلی عجیب با قبرهای سرگشاده

در روستایی سنتی به نام ترونیان (Trunyan)، در بالی،  مرده ها دفن نمی شوند. آنها نه بر کپه هیزم مخصوص سوزاندن مردگان قرار می گیرند و سوزانده و خاکستر می شوند، نه به شیوه زرتشتیان، روی تپه ای بلند رها می شوند تا خوراک کرکس ها بشوند، بلکه به سادگی روی زمین خوابانده و رها می شوند تا کم کم بپوسند.

گورستان ترونیان ، که فقط با قایق و از طریق عبور از دریاچه باتور (Batur)، قابل دسترسی است، ۱۱ قفس بامبویی دارد، که به شکل منشورهایی با قاعده مثلث ساخته شده اند. وقتی یکی از اعضا و یکی از ساکنان دهکده می میرد، بدن او (در حالی که با لباس های سفید، طوری پوشانده شده که فقط سر او بیرون باشد) در یکی از این قفس های گورستان ترونیان قرار داده می شود. وقتی قفس ها پر شدند، جسدی که برای مدت طولانی تری در آنجا قرار داشته، برای ساختن اتاقی برای سکونت گاه جدید، برداشته می شود. بقایای این ساکنِ طولانی مدت، روی یک پایه و در کنار سایر اجسادی که به واسطه از راه رسیدن تازه واردها، خارج شده اند، قرار داده می شود، تا زمانی که تمام گوشت، چربی و عضله های آنها تجزیه شود.

وقتی که فقط استخوان های روستاییِ در گذشته باقی ماند، جمجمه او هم، به ردیف در حال رشد جمجمه ها، در زیر یک درخت Taru Menyan بزرگ (درختی مقدس، با بویی خوش)، اضافه می شود. این درخت، تنها جنبه زیبایی و تزئینی ندارد، بلکه رایحه ای بسیار شاداب و خوشایند دارد که از برگ های آن در هوا پخش می شود و به خنثی شدن بوی اجساد در حال تجزیه، کمک می کند.

باهم به تماشای تصاویری از این گورستان عجیب می نشینیم، گورستانی که یکی از جاذبه های گردشگری سیاه محسوب می شود! آیا شما هم به گردشگری سیاه علاقه دارید؟ تا به حال تجربه اش را داشته اید؟

گورستان ترونیان

گورستان ترونیان

گورستان ترونیان

گورستان ترونیان

گورستان ترونیان

منبع: slate.com

Share