طرز تهیه سالاد الویه مرغ

طرز تهیه سالاد الویه مرغ

سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین انواع سالادهاست. برای تهیه سالاد الویه مرغ و تزیین الویه به سیب زمینی، مرغ، خیارشور و سس مایونز نیاز دارید.

سالاد الویه نوعی سالاد روسی و جزو غذاهای سرد است که از ترکیب مرغ یا کالباس با سیب زمینی آب پز، سس مایونز و خیارشور و ... درست می شود. این سالاد در ایران به سالاد الویه و در اروپا و آمریکای لاتین به سالاد روسیمعروف است. سالاد الویه نخستین بار در قرن نوزدهم میلادی توسط لوسیان اولیویه سرآشپز بلژیکی رستوران ارمیتاژ در مسکو تهیه شد و به تدریج در کشور روسیه و بعدها در دیگر کشورهای جهان رواج یافت. این سالاد به عنوان یکی از اجزای اصلی شام شب سال نو در روسیه و کشورهای شوروی سابق تهیه و سرو می شود.

در اینجا قصد داریم طرز تهیه سالاد الویه بسیار خوشمزه ای را به شما آموزش دهیم که می توان هم با مرغ و هم با کالباس آن را تهیه کرد و انتخاب این مورد به سلیقه و زمان شما بستگی دارد. در کل؛ استفاده از سوسیس و کالباس توصیه نمی شود مگر آنکه از کالباس خانگی در تهیه سالاد الویه استفاده کنید. 


مواد لازم برای تهیه سالاد الویه مرغ 

سیب زمینی 4 عدد 
تخم مرغ 2 عدد 
سینه مرغ 1 عدد 
خیارشور 300 گرم 
کنسرو نخودفرنگی 1 قوطی
سس مایونز به میزان لازم 
آبلیمو 1-2 ق غذاخوری 
ماست 1 پیمانه 
هویج (دلخواه) دو عدد 
پیاز 1 عدد 

 سالاد الویه، طرز تهیه سالاد الویه، طرز تهیه الویه، سالاد ماکارونی، تزیین الویه، سس سالاد، سس مایونز

 

طرز تهیه سالاد الویه مرغ 

  1. برای تهیه سالاد الویه مرغ تمام مواد اولیه به جز سس مایونز و خیارشور باید پخته باشند پس ابتدا؛ سیب زمینی ها را آب پز کنید و بعد از آن که کمی خنک شدند، آن ها را رنده کنید یا با گوشت کوب برقی بکوبید و پوره کنید. توصیه می شود مواد اولیه سالاد الویه را رنده کنید تا کمی به چشم بیایند و خیلی حالت خمیری پیدا  نکنند. 
  2. سینه مرغ را در ظرفی جدا همراه با پیاز، نمک و زردچوبه بپزید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس آن را ریش ریش کنید. (سعی کنید بعد از پخت مرغ، به اندازه نصف لیوان از آب آن برای رقیق کردن سس سالاد ته ظرف باقی بماند.)
  3. تخم مرغ ها را نیز در ظرفی جداگانه آب پز کنید و رنده کنید. (استفاده از تخم مرغ ضروری نیست و می توانید آن را حذف کنید.)
  4. در صورتی که خواستید از هویج استفاده کنید، هویج ها را نیز آب پز کرده و نگینی خرد کنید.
  5. خیارشورها را نیز رنده کنید و کنار بگذارید.
  6. حالا همه مواد را داخل یک ظرف ریخته و سراغ آماده کردن سس بروید. 
  7. برای سس سالاد الویه می توانید فقط از سس مایونز استفاده کنید اما اگر خواستید غذای سالم تر و کم کالری تری داشته باشید می توانید سس مایونز را با مقدار مشابه ماست و آبلیمو و کمی نمک مخلوط کنید. سس مایونز تنها را نیز می توانید با مقداری آبلیمو و آب مرغ مخلوط کنید تا سس کمی رقیق تر شود.
  8.  حالا سس را به سالاد الویه اضافه کرده و همه مواد را خوب باهم مخلوط کنید.
  9. سالاد الویه آماده شده را داخل یخچال قرار دهید تا طعم مواد باهم ترکیب شود و سالاد خوشمزه تر شده و به اصطلاح جا بیفتد. 

نوش جان.

 

برای تزیین سالاد الویه می توانید از گوجه فرنگی، ژامبون، ذرت، خیارشور و ... استفاده کنید.  نمونه هایی از تزیین سالاد الویه را در زیر می بینید:

 

سالاد الویه، طرز تهیه سالاد الویه، طرز تهیه الویه، سالاد ماکارونی، تزیین الویه، سس سالاد، سس مایونز  سالاد الویه، طرز تهیه سالاد الویه، طرز تهیه الویه، سالاد ماکارونی، تزیین الویه، سس سالاد، سس مایونز

سالاد الویه، طرز تهیه سالاد الویه، طرز تهیه الویه، سالاد ماکارونی، تزیین الویه، سس سالاد، سس مایونز سالاد الویه، طرز تهیه سالاد الویه، طرز تهیه الویه، سالاد ماکارونی، تزیین الویه، سس سالاد، سس مایونز سالاد الویه ، طرز تهیه سالاد الویه، طرز تهیه الویه، سالاد ماکارونی، تزیین الویه، سس سالاد، سس مایونز

 

برای دسترسی به مطالب بیشتر در انجمن « آشپزی, انواع دسرها » اینجا کلیک کنید.

Share