روش درست کردن کیک شکلاتی با رویه نعنا

روش درست کردن کیک شکلاتی با رویه نعنا

یک دسر شکلاتی دیگر این بار با طعم ترکیبی نعنا که بو عطر خیلی خوبی به دسر شما می دهد و طعم آن را خوشمزه تر میکند ، دسر کیک شکلات نعنایی را می توانید برای مهمانی های خود از یک روز قبل تهیه بکنید.

وسایل مورد نیاز برای دسر شکلاتی با رویه نعنا :

آرد     حدود 1 فنجان
نمک      1/2 قاشق چای خوری
 شکر      1 فنجان
 کره ذوب شده      1/4 فنجان
آب     2 قاشق غذا خوری
عصاره وانیل     1 قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ     2 عدد
شکلات آب شده     1/2 فنجان

وسایل مورد نیاز لایه نعنا :

 پودر شکر     2 فنجان
 کره ذوب شده     1/4 فنجان
سر شیر      2 قاشق غذا خوری
 عصاره نعناع     1/2 قاشق چای خوری
رنگ سبز خوراکی     2 قطره
تراشه های شکلات     3/4 فنجان

روش درست کردن دسر شکلاتی با رویه نعنا :

آرد و نمک را با هم مخلوط بکنید و بعد تمام مواد لازم مایع اصلی را خیلی خوب با هم مخلوط بکنید و مخلوط آرد و نمک را کم کم اضافه بکنید و در آخر پودر کاکائو را اضافه بکنید و خمیر به دست آمده را حدود 20 تا 25 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت در فر قرار دهید
برای آماده کردن لایه نعنایی هم تمامی مواد لازم را در یک میکسر و یا با یک همزن خیلی خوب هم بزنید. و همچنین برای آماده کردن رویه شکلاتی دسر تکه های شکلات و یا چیپس های شکلات را با کره آب شده در ماکروفر قرار دهید و حدود یک دقیقه ماکروفر را روشن بکنید تا کره و شکلات حسابی با هم مخلوط و ترکیب شوند.

بعد از 25 دقیقه کیک شما آماده است سینی فر را از داخل فر خارج بکنید و اجازه دهید خمیر دسر شما سرد شود ، سپس در لایه ابتدا ترکیب نعنایی و بعد از آن ترکیب شکلات و کره را روی خمیر دسر بمالید. دسر را به تکه های کوچک تقسیم بکنید و چند دقیقه در داخل یخچال قرار دهید تا باز هم خنک شود، دسر شما آماده میل کردن است .

پدیدآورنده: 
Share