افراد صالح را در هر محله مسلح کنید|نباید همۀ مردم خلع سلاح شوند / تمثیلات آیت الله حائری شیرازی

انجمن‌ها: 

افراد صالح را در هر محله مسلح کنید|نباید همۀ مردم خلع سلاح شوند / تمثیلات آیت الله حائری شیرازی

این چیز خوبی نیست که مثلاً انسان وقتی سارق مسلح به خانه اش می آید چیزی نداشته باشد از خودش دفاع کند. وقتی مردم مسلح نباشند چه طوری بیایند فرد مسلح را بگیرند؟ من به نیروهای مسلح عرض می کنم که زمینه مسلح شدن صالحین را ان شاء الله فراهم کنند. اینکه همه مسلح باشند، غلط است اما اینکه همه بی سلاح باشند هم غلط است! صالح باید مسلح بشود و غیرصالح خلع سلاح شود. این خوب است.

 اگر در هر محله، چند تا از افراد مسلحِ متدین وجود داشته باشند، سارق مسلح جرئت نمی کند بیاید. اینها هم وقتی آمادگی داشته باشند، با سلاحشان می روند در سینه اش. باید در هر کوچه ای، در هر محله ای، پنج تا، شش تا، از این افرادی که آموزش دیده اند و مسلح هستند، وجود داشته باشد. مثل صدر اسلام بشود. در صدر اسلام نمی توانستند [به راحتی] ترور بکنند. چون اگر او سلاح داشت، این هم سلاح داشت.

باید دست مردم با سلاح آشنا بشود. مؤمنین صدر اسلام، آشنا بودند به سلاح. یعنی هرجا می رفتند سلاحشان همراهشان بود. در کوچه، در بازار، در خانه شان. مدتها فرهنگ هایی بر ما حکومت کرده بودند که مردم را به بی سلاحی عادت دادند. الآن فرد می ترسد که سلاح داشته باشد. باید به مردم آموزش داد که بتوانند با سلاح از خود دفاع کنند؛ بتوانند سلاح خود را حفظ کنند.

پدیدآورنده: 
Share