وضوی ارتماسی به چه صورت انجام می گیرد؟

انجمن‌ها: 

 وضوی ارتماسی به چه صورت انجام می گیرد؟

س1: وضوی ارتماسی به چه صورت انجام می گیرد؟ ج : وضوی ارتماسی یعنی انسان صورت و دستها را در آب فرو برد و به قصد وضو بیرون آورد.
 س 2: وضوی ارتماسی کسی که موقع فرو بردن دستها و صورت در آب نیت وضو می کند چه حکمی پیدا می کند؟ ج : ‌اگر موقعی که صورت و دستها را در آب فرو می برد نیت وضو کند و تا وقتی که آنها را از آب بیرون می آورد و ریزش آب تمام می شود به قصد وضو باشد وضوی اوصحیح است.
س 3: وضوی ارتماسی کسی که موقع بیرون آوردن دستها و صورت از آب نیت وضو می کند چه حکمی به خود می گیرد؟ ج : اگر موقع بیرون آوردن از آب قصد وضو کند و تا وقتی که ریزش آب تمام می شود به قصد وضو باشد وضوی او صحیح است.
س 4: آیا وضوی کسی که دست راست را به قصد وضوی ارتماسی در آب فرو برد و دست چپ را بشوید صحیح است؟ ج : بله اگر دست راست را به قصد وضوی در آب فرو ببرد و دست چپ را به قصد وضو به غیر ارتماسی بشوید [اشکال ندارد.]
س 5: دست و صورت در وضوی ارتماسی به چه صورتی باید شسته شود؟ ج : مانند وضوی ترتیبی باید صورت و دستها از بالا به پایین شسته شود پس اگر وقتی که صورت و دستها را در آب فرو می برد قصد وضو کند باید صورت را از طرف پیشانی و دستها را از طرف آرنج در آب فرو برد و اگر موقع بیرون آوردن از آب قصد وضو کند باید صورت را از طرف پیشانی و دستها را از طرف آرنج بیرون آورد.
س 6: اگر کسی وضوی بعضی از اعضاء را ارتماسی و بعضی را غیر ارتماسی انجام دهد درست است؟ ج : بله، اشکال ندارد.

بیشتر بخوانید: احکام وضو

پدیدآورنده: 
Share