روش های پخت کدو حلوایی

روش های پخت کدو حلوایی

انتخاب کدو تنبل

کدو تنبل های مورد نیاز شما بسته به اینکه در کدام منطقه از کشور زندگی می کنید متفاوت است و انواع مختلفی دارند و همه آنها یکسان نیستند. برخی به صورت گرد ، برخی کشیده، بعضی از آنها نارنجی، برخی از آنها بژ، و برخی دیگر به رنگ سفید است.

همانطور که می دانید کدو حلوایی در فصل پاییز و زمستان به فراوانی یافت می شوند روش های متفاوتی برای پخت آن است و همچنین غذاهای متعددی از آن می توان استفاده کرد مانند سوپ، پوره،خورش، انواع دسر، نان، پای یا کلوچه و کیک و شیرینی.

ولی مرسوم ترین روش پخت آن به روش ساده است. که آن هم به دو روش پخت می شود.

پخت کدو حلوایی داخل قابلمه :

پخت درون قابلمه و پخت درون فر، به این صورت که پوست کدو برا تمیز بشویید و آن را با چاقویی تیز به روش دلخواه خرد کنید سپس با مقدار خیلی کم آب داخل قابلمه با در بسته بپزید. زمانی که پخت آن را درون ظرف بکشید و با شیره یا عسل و دارچین میل کنید. زدن این مواد کاملا سلیقه ای است.

روشی دیگر برای پخت کدو حلوایی درون قابلمه وجود دارد، به این صورت که:

کدوها را شسته و با پوست خرد کنید سپس آن ها را درون قابلمه بچینید و روی آن مقداری شکر و نبات و کمی شیره بریزید و مقدار کمی آب بریزید و در آن را بگذارید و اجازه بدهید تا کدوها بپزند زمانی که پختند آن ها را درون ظرف بچینید و از شیره ی داخل قابلمه روی آن بریزید میزان استفاده از شکر و نبات و شیره به سلیقه و شیرینی کدوحلوایی شما بستگی دارد.

طرز پخت کدو حلوایی داخل فر :

برای پخت داخل فر، آن را برش بزنید می توانید پوست آن ها را بگیرید می توانید با پوست داخل سینی فر قرار بدهید و مقدار خیلی جزئی آب کف سینی بریزید و فر را روشن کنید تا به آرامی بپزد زمانی که پخت اگر دوست داشتید برشته شود شعله ی رویی را روشن کنید تا برشته شوند.

می توانید روی آن عسل و دارچین یا شیره یا شکر بریزید و میل کنید.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی :

برای درست کردن پوره کدوحلوایی لازم نیست روی آن را برشته کنید اما اگر دوست داشتید هم می توانید برشته کنید سپس آن را بپزید و گوشت آن را جدا کنید و داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید پوره های سیب زمینی را می توانید داخل کیسه های زیب دار بریزید و در فریزر نگهداری کنید.

طرز تهیه دسر کدو حلوایی:

ابتدا کدو حلوایی ها را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس داخل تابه با کره و شکر و دارچین و هل و زعفران تفت بدهید بعد یک استکان آب بریزید و در آن را بگذارید تا کدوحلوایی ها خوب بپزند. زمانی که آب آن تبخیر شد دسرتان آماده است.

شکر و کره به شیره ی کاراملی رنگ تبدیل می شود که خیلی خوشمزه است زمانی که کدوحلوایی ها را درون ظرف سرو کشیدید از آن شیره روی آن ها بریزید و میل کنید.

پدیدآورنده: 
Share