روش درست کردن سوپ شیر به سبک رستورانی ها

روش درست کردن سوپ شیر به سبک رستورانی ها

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر :

قارچ     250 گرم
پیاز     1 عدد
سیر    2 حبه
 هویج    1 عدد
آرد    1 قاشق غذاخوری
شیر    4 لیوان
خامه صبحانه    1 پاکت
عصاره مرغ
2 عدد
کره    25 گرم
 

طرز تهیه سوپ شیر :

برای پخت سوپ سفيد، ابتدا قارچ را ریز خرد کنید و با کره تفت بدهید و بعد پیاز و سیر رنده شده را اضافه کنید، کمی تفت بدهید. کمی فلفل سفید و بعد هویج رنده شده را  اضافه کنید و بعد آرد را کمی که تفت بدهید و به سوپ اضافه کنید در این مرحله شیر را با یک لیوان آب مخلوط کنید و عصاره مرغ را در آن حل کنید و به مواد اضافه کنید.
کمی که غلیظ شد، حرارت را خاموش کنید خامه را با مقداری از سوپ رقیق، و هم دما کنید و به سوپ اضافه کنید. سوپ آماده شده را در ظرف مناسب بکشید و با کمی جعفری خرد شده تزئین کنید.

نکاتی برای پخت سوپ شیر:

اگر از طعم فلفل دلمه ای خوشتان می آید نصف فلفل دلمه ای را ریزخرد کرده و به سوپ اضافه کنید. این سوپ کمی رقیق است. زمان پخت آن نیم ساعت است و واقعا”خوشمزه می شود. برای چاشنی لیمو را برش زده دور تا دور ظرف سوپ فرو ببرید.

طرز تهیه سوپ جو سفید:

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ سفید مجلسی :

 جو پوست کنده    نصف پیمانه 
 گردن و بال مرغ     4-5 عدد
هویج نگینی خرد شده     نصف پیمانه 
 ساقه کرفس خرد شده    نصف پیمانه 
قارچ خرد شده     نصف پیمانه 
پیاز متوسط    1 عدد
شیر پرچرب    1/5 لیوان
جعفری و دیگر سبزیجات معطر خرد شده     2 قاشق سوپخوری 
 سیر خرد شد     3 حبه
 نمک و فلفل سیاه و زردچوبه     به مقدار لازم
لیمو ترش تازه    2-3 عدد
 

طرز تهیه ی سوپ سفید :

برای پخت سوپ سفید مجلسی، ابتدا پیاز را نگینی و ریز خرد کنید و با گردن و بال مرغ داخل قابلمه بریزید و با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و مقداری آب اجازه بدهید کمی بپزند، بعد از 20 دقیقه جوی پوست کنده را که از قبل خیس کرده اید، را اضافه کنید و بگذارید بپزند.

گردن و بال مرغ را بیرون بیاورید و گوشت های آن را جدا کنید و سپس آن ها را داخل سوپ بریزید در این مرحله سیر را ریز خرد کنید و با هویج خرد شده و کرفس خرد شده و قارچ ریز شده اضافه کنید و بگذارید بپزند و بعد از آن، سبزیجات معطر و جعفری خرد شده را بعد از پخت سبزیجات اضافه کنید و اجازه بدهید حدود 15 دقیقه بپزند در این هنگام شیر را درون ظرف جدایی بریزید و روی حرارت قرار بدهید تا بجوشد و در آخر به سوپ اضافه کنید.

سوپ سفید شما آماده است بهتر است هنگام سرو سوپ چند قطره آب لیموترش در سوپ بچکانید و برای تزیین سوپ میتوانید از جعفری استفاده کنید.

نکته برای طرزتهیه سوپ سفید:

اضافه کردن شیر سرد یا جوشاندن سوپ با شیر سبب بریده شدن شیر می شود.

پدیدآورنده: 
Share