رابطه بین روز جمعه و امام زمان علیه السلام

انجمن‌ها: 

رابطه بین روز جمعه وامام زمان علیه السلام

در این نوشتار قصد داریم «رابطه بین روز جمعه و امام زمان علیه السلام را در کلام استاد فیاضی» برای شما عزیزان بیان کنیم. با ضیاءالصالحین همراه باشید.

رابطه بین روز جمعه و امام زمان علیه السلام

رابطه بین جمعه و امام زمان علیه السلام قابل توجه است؛ ولادتش روز جمعه بود و اولین روز امامت او در روز جمعه آغاز شد و یکی از نام های ایشان جمعه است. 

برحسب روایات امام زمان علیه السـلام در روز جمعه ای ظهور خواهنـد کرد و بر همین اساس بوده که شیعیـان از دیربـاز، حتی در موقعیتی که حکومت در دست دشـمنان دین بوده، در روز جمعه، خود را برای پـذیرش امـام زمـان علیه السـلام آماده می کردند که به صورت سـّنت در آمد، و گاهی سوار بر اسب می شدند و مسـلح به بیرون شهر می رفتند و معتقد بودند چون امام زمان علیه السلام در روز جمعه ظهور می کند باید آماده باشیم. و همچنین امام جمعه، در روز جمعه که درجایگاه خطابه قرار میگیرد، مسـتحب است که تکیه برسـلاح نموده و رو به روی نمازگزاران بایستد و نمازگزاران هم در مقابل امام جمعه بنشینند و به سخنان وی درحالتی که تکیه بر سلاح کرده است گوش فرا دهند.

شایـد همه اینها بیانگر این پیام باشد که امام جمعه و مأمومین که در روز جمعه در محل نماز جمعه حضور پیدا می کنند، در حقیقت، به معنی اعلام آمـادگی برای حضـور در رکـاب امـام زمـان علیه السـلام باشـد و معنـای انتظـار فرج را بـا این حضور مسـلحانه و آماده باش عمومی اعلام می کنند.

رابطه بین روز جمعه و امام زمان علیه السلام

 

Share