قاعده کلی سلوک در بیان استاد میرباقری

انجمن‌ها: 

قاعده کلی سلوک در بیان استاد میرباقری

استاد سید محمدمهدی میرباقری:«در راه سیر و سلوک الهی، شرط و قاعدهٔ کلی این است که انسان از خودش فاصله بگیرد؛ زیرا تا زمانی که انسان خودش را ببیند نمی تواند با اولیای الهی همراه شود. کسی که از خودش به سوی خدا کوچ می کند، راهش به او نزدیک است و اگر ما راهمان دور است دلیلش این است که رو به خودمان کوچ می کنیم نه رو به خدا...». ۹۴/۱۱/۸

استاد سید محمدمهدی میرباقری: «آن چیزی که در دور ه پایانی عالم اتفاق می افتد این است که دین (به معنای حقیقت ولایت نوری الهی و سرپرستی عالم انوار و جریان نورانیت الهی در عالم) غالب می شود. همه عالم مُلک، نورانی به نور ملکوت می شود؛ همه مُلکی ها در شعاع نور عالم ملکوت زندگی می کنند و راهشان به ملکوت عالم باز می شود؛ این معنای عصر ظهور است. این طور نیست که عصر ظهور، یعنی عصری که مردم بهتر می خورند، بهتر می خوابند، بهتر می پوشند؛ این چیزی نیست که انسان برای آن سر و دست بدهد! عصر ظهور، جامعه موعود تفکرات مدرن نیست؛ کلبه الکترونیکی «تافلر» و از آن بهتر و بدتر نیست؛ چیز دیگری است.
عصر ظهور، عصر غلبه دین است؛ و دین، فلسفه همه ی خلقت است، همه عالم برای دین خلق شده است؛ نه دین برای عالم! این حقیقت در پایان تاریخ اتفاق می افتد». (۴محرم۸۷)

پدیدآورنده: 
Share