چگونه کمردرد را هنگام خواب رفع کنیم؟

کمر درد
یکی از علائم ناگوار پیری بیدار شدن دردناک و با عضلات گرفته است. اگر به طور معمول احساس درد پشت را حین “خواب نامناسب” یا حتی زمانی که در تخت خوابی می خوابید که باید خواب راحتی داشته باشید....

یکی از علائم ناگوار پیری بیدار شدن دردناک و با عضلات گرفته است. اگر به طور معمول احساس درد پشت را حین “خواب نامناسب” یا حتی زمانی که در تخت خوابی می خوابید که باید خواب راحتی داشته باشید، تجربه کرده اید، مواردی وجود دارند که می توانید انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که هنگام بیدارشدن به جای این که درد داشته باشید و به دنبال کیسه یخ باشید، احساس سرزندگی می کنید و برای شروع روز آماده هستید.

علت درد پشت یا کمردرد حین خواب

درد پشت ناشی از خواب، احتمالا به دلیل ناهماهنگی ستون فقرات ایجاد می شود. اکثر ما وضعیت خواب کاملی نداریم و فعالیت های مان در طول روز می توانند شروع به سفت کردن عضلات پشت کنند که منجر به درد حین خواب می شوند.
به عنوان مثال، نشستن در تمام طول روز می تواند باعث ایجاد سفتی عضلات در ناحیه باسن شود، که منجر به خمیدگی بیش از حد ستون فقرات در اطراف قسمت پایینی پشت می شود. یا خم کردن شانه ها ممکن است باعث سفتی عضلات شانه ها شود و باعث درد در قسمت بالایی پشت می شود.
برخی موقعیت های خواب می تواند این سفتی را تشدید کند. موقعیت جنین که بسیاری از ما فکر می کنیم راحت ترین موقعیت خواب است، منجر به ایجاد انحنای بیشتر در ستون فقرات و راستی بیش از حد پاها می شود.
خوابیدن به پشت می تواند باعث قوس قسمت پایین پشت شود. خواب بر روی شکم، می تواند باسن را به عقب بکشد، منجر به انحنای دوباره ی قسمت پایین پشت شود. همه این فشار ها بر ستون فقرات و عضلات اطراف آن می توانند منجر به سفتی و درد در هنگام بیدار شدن و یا حتی در طول شب شود.

 حل مشکل کمردرد
خوشبختانه، چندین اصلاح ساده برای درد پشت ناشی از خواب، و تنها چند تنظیمات جزئی برای موقعیت معمول خواب وجود دارند. اغلب افراد مبتلا به کمردرد مزمن، وضعیت کمر اصلاح شده ای را به عنوان بهترین حالت برای خواب بدون درد پیدا می کنند.
این امر به این دلیل است که شما به راحتی می توانید از ستون فقرات و گردن خود حمایت کنید و حتی مقدار فشار را بر روی هر دو طرف بدن قرار دهید.
گام اول این است که به جای استفاده از چندین بالش که سر شما را بیش از حد بالا می برد، از بالشی نازک یا حتی یک حوله تاشده استفاده کنید. این کار باعث کاهش فشار روی گردن شما می شود. سپس، بالشی دیگر زیر زانو خود قرار دهید. این کار باعث می شود که مقداری از فشارها بر روی پایین کمر شما کم شود.
اگر با خوابیدن به پشت دچار مشکل می شوید، گزینه های دیگری برای جلوگیری از درد پشت وجود دارد.
به عنوان مثال، اگر ترجیح می دهید روی شکم بخوابید، قرار دادن بالشی نازک در زیر باسن خود می تواند فشار بر ستون فقرات را کاهش دهد.
به همین ترتیب، اگر ترجیح می دهید به پهلوی خود بخوابید و در موقعیت جنین قرار بگیرید، بالشی بین زانو های خود قرار دهید تا تضمین کند که یک طرف لگن شما آسیب نمی بیند.

جلوگیری از درد پشت در طول روز
در نهایت، این مشکل فقط به دلیل نحوه خواب شما نیست. وضعیت و فعالیت شما در طول روز، بدون توجه به موقعیتی که می خوابید، تاثیر قابل توجهی بر عضلاتی که ممکن است احساس درد کنند، دارند.
در طول روز بر حفظ وضعیت مناسب بدن در محل کار و انجام استراحت های مکرر برای بلند شدن از مکان خود و انجام چند حرکت کششی، تمرکز کنید. این امر ممکن است با بیدار شدن همراه با داشتن احساسی مانند شما تفاوت داشته باشد که نیاز به ماساژ تراپیست دارید تا آماده برای شروع روز از رختخواب خارج شوید.

منبع: راستینه

Share