شروط ظهور امام عصر علیه السلام - حجت الاسلام انصاریان

دریافت ویدئو
موضوع: 
در این کلیپ کوتاه 2 دقیقه ای با شروط ظهور امام عصر علیه السلام در کلام دلنشین حجت الاسلام و المسلمین انصاریان آشنا شوید.

شروط ظهور امام عصر علیه السلام - حجت الاسلام انصاریان

در این کلیپ کوتاه 2 دقیقه ای با شروط ظهور امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء در کلام دلنشین حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان آشنا شوید.

شروط ظهور امام عصر علیه السلام

شروط ظهور امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء

در این مطلب به 2 شرط از شرایط مهم ظهور اشاره می کنیم که شرایط دیگر نیز در درون آن خواهد بود:

آمادگی مردمی:

اگر رهبر و افرادی فرمانبر باشند، اما توده مردم آنها را نپذیرند و حاکمیت آنها را قبول نکنند، باز قیام و حرکت اثری نخواهد داشت. بنابراین یکی از شروط ظهور این است که مردم واقعا طالب حکومت مهدوی باشند و تن به عدالت دهند و برای اجرای عدالت و اسلام و دین از چیزی دریغ نکنند و عدالت را فقط زمانی که به نفع آنهاست نخواهند، بلکه ارزش دین و عدالت را بفهند و برای برقراری عدالت و معنویت سرمایه‌ گذاری کنند. این امر وقتی اتفاق می‌ افتد که مردم اولا، بفهمند تنها راه نجاتشان برقراری معنویت  و عدالت است و ثانیا، به این علم و فهم خود عمل کنند ؛ یعنی عملا برای آن اقدام نمایند. البته عواملی وجود دارد که این علم را تسریع می‌ کند؛ مثل وجود وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ های جهانی که می تواند پرده از چهره مدعیان دروغین حقوق بشر، مبارزه به تروریسم، مبارزه برای امنیت و غیره بردارد و مردم زودتر بفهمند که اینان توان به سعادت رساندن انسان را ندارند و بلکه آنها را گمراه می‌ کنند و باید سراغ راه دیگری بروند. از طرفی دیگر، به این نتیجه برسند که با سیاست‌ کاری و باندبازی و فامیل گرایی و رشوه و صد عامل دیگر نمی توان کشور و جامعه‌ای سالم داشت و به سعادت رسید؛ بلکه تنها راه، اجرای عدالت است.

آنگاه برای معنویت و عدالت به پا خواهند خاست و هر نوع فساد و بی‌عدالتی را محکوم و برای عدالت فداکاری خواهند کرد. در این زمان می‌توان گفت زمینه برای ظهور فراهم شده است و مردم حاضرند حکومت مهدوی را بپذیرند.

وجود یاران کارآمد:

وجود رهبر، هرچند بسیار آگاه و کارآمد باشد، به تنهایی کافی نیست؛ زیرا باید کسانی باشند که دستورها و اهداف آن رهبر را اجرا کنند و به عرصه عمل آورند. بنابراین برای این که قیام ثمر بخش باشد، باید افرادی باشند که اوامر امام زمان‌ عجل الله تعالی فرجه الشریف را دقیقا و همان گونه که امام می‌ خواهد انجام دهند؛ یعنی افرادی عالم و آگاه و در عین حال اهل تقوا و اخلاص باشند تا از موقعیت خود سوء استفاده ننمایند؛ فداکار و جان‌ نثار، اهل مبارزه و مقاومت باشند و از هیچ چیز در راه اطاعت از امام دریغ نکنند و با تمام وجود، در خدمت امام باشند و خود را وقف او نمایند.

منبع: کتاب مهدویت - پرسش‌ ها و پاسخ‌ ها

شروط ظهور امام عصر علیه السلام

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share