سریال تلویزیونی سیمرغ (1371) کامل

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل سریال سیمرغ قسمت 1129.39 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 2185.83 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 3184.86 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 4197.67 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 5144.62 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 6197.87 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 7151.2 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 8150.3 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 9186.38 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 10182.44 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 11181.19 مگابایت
فایل سریال سیمرغ قسمت 12144.9 مگابایت
سریال تلویزیونی سیمرغ به کارگردانی حسین قاسمی جامی در 27 سال پیش یعنی سال 1371 تولید شده است. سیمرغ که اولین سریال حسین قاسمی جامی محسوب می شود...

سریال تلویزیونی سیمرغ (1371)

سریال تلویزیونی سیمرغ به کارگردانی حسین قاسمی جامی در 27 سال پیش یعنی سال 1371 تولید شده است. سیمرغ که اولین سریال حسین قاسمی جامی محسوب می شود...

سریال تلویزیونی سیمرغ (1371)

بازیگران سریال تلویزیونی سیمرغ

سیدجواد هاشمی، آتیلا پسیانی، مینا نوروزی فرد، رضا بنفشه خواه، زهره صفوی، عبدالحسن برزیده، رضا توکلی، محمد جوزانی، رضا صفایی پور، حسین خانی بیک و حافظ پارسی اشاره کرد.

متوسط سن بازیگران سیمرغ براساس میزان سنی آنها 68 سال است که نشان می دهد بازیگران سیمرغ عمدتاً از نظر سنی افرادی پیر و باتجربه هستند.

سریال تلویزیونی سیمرغ (1371)

داستان سریال تلویزیونی سیمرغ

فیلم نامه سریال سیمرغ توسط سیدعلیرضا سجادپور و حسین قاسمی جامی نوشته شده است.

این سریال براساس زندگی شهیدان علی اکبر شیرودی و احمد کشوری که هر دو از خلبانان تیز پرواز و عقابان آسمان عدالت بودند و بر علیه ظلم مبارزه می کردند، ساخته شده است. لحظات حضور این دو پرستوی عاشق به همراه شهید سهیلیان در عملیات های مختلف، اسارت و آزاد شدن او پس از سال ها هم چنین زمان اوج گیری آسمانیان بر کهکشان شهادت زینت بخش چشمان مخاطبانی می شود که پس از پایان سریال به شجاعت آن رزم آفرینان افتخار می کنند… این فیلم که در همان سالها مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به ویژه جوانان و نوجوانان قرار گرفته بود، داستان حماسه های خلبانان هوانیروز غرب کشور است.شهدای بزرگی همچون شهید سهیلیان، شهید کشوری،شهید شیرودی و تنی چند از قهرمانان وطنمان در این فیلم دیده میشوند. حماسه بسیار جالب و تاثیر گذاری که در این فیلم به چشم میخورد حمله چندین لشکر از مزدوران عراقی به یکی از پادگانهای مرز است که خلبانان شجاع هوانیروز علیرغم فرمان منهدم کردن پادگان خودی به دلیل اینکه این پادگانها سالم به دست عراقیها نرسد، جوانمردانه تنها با 3 فروند کبرا با انهدام بیش از 80 تانک عراقی، آنها را وادار به عقب نشینی میکنند و پادگان نیز سالم آزاد می گردد.»

سریال تلویزیونی سیمرغ (1371)

سریال تلویزیونی سیمرغ و کارنامه فعالیت کارگردان و بازیگران

از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران سریال سیمرغ نیز آمارها و نکات جذابی را می توان بیان کرد. براساس آمارها سریال سیمرغ بطور متوسط فعالیت دهم بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم سریال سیمرغ بهترین اثر رضا صفایی پور در حرفه بازیگری محسوب می شود.

براساس امتیاز مردم سریال سیمرغ یکی از چهار اثر شاخص حسین قاسمی جامی در حرفه کارگردانی محسوب می شود.

یکی از بازیگران سیمرغ، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کرده است، در واقع در سیمرغ یک سریال اولی بوده است: حسن برزیده.
همچنین حسین قاسمی جامی کارگردان سیمرغ اولین همکاری خود با بازیگرانی چون مینا نوروزی فرد، زهره صفوی، رضا توکلی، رضا صفایی پور و حسین خانی بیک را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران سیمرغ نیز 46 همکاریِ اول رخ داده، به عبارت دیگر در این سریال میان هر یک از 11 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 46 همکاری برای اولین مرتبه در سیمرغ رخ داده است. مانند: سیدجواد هاشمی و آتیلا پسیانی، مینا نوروزی فرد و زهره صفوی، رضا بنفشه خواه و حسن برزیده، رضا توکلی و محمد جوزانی، رضا صفایی پور و حافظ پارسی.

سریال تلویزیونی سیمرغ (1371)

عوامل سریال تلویزیونی سیمرغ

مدیر فیلمبرداری آن جمشید الوندی و عظیم جوانروح بوده است. تدوین سیمرغ را حسن حسن دوست انجام داده است. موسیقی متن سریال سیمرغ اثر محمدرضا علیقلی است. در مجموع بیش از 17 نفر در تولید سریال سیمرغ نقش داشته اند.

نویسنده: حسین قاسمی جامی، سیدعلیرضا سجادپور
کارگردان: حسین قاسمی جامی
موسیقی متن: محمدرضا علیقلی

کلمات کلیدی: 
Share