راهکار درمان سلولیت چشمی

سلولیت چشمی
سلولیت چشمی نوعی بیماری است که به دلیل عفونت‌ های ویروسی، قارچی یا باکتریال به چشم منتقل می‌ شود و باید به موقع درمان شود.

راهکار درمان سلولیت چشمی

سلولیت چشمی نوعی بیماری است که به دلیل عفونت های ویروسی، قارچی یا باکتریال به چشم منتقل می شود و باید به موقع درمان شود.

راهکار درمان سلولیت چشمی

سلولیت چشمی عبارت است از التهاب بافت حفره چشمی به دلیل عفونت های ویروسی، قارچی یا باکتریایی که معمولاً از ساختمان ها و بافت های عفونی مجاور به خصوص سینوس های عفونی به چشم منتقل می شود و از علائم آن تورم، قرمزی، پر خونی، درد در ناحیه چشم و افزایش گلبول های سفید خون در این بیماران است.

علت بروز سلولیت چشمی

سلولیت چشمی از سرایت عفونت از دستگاه تنفسی فوقانی یا گسترش مجاورتی از کانون های عفونی مجاور مثل گل مژه یا عفونت مجرای اشکی یا سینوزیت و همچنین آسیب های موضعی پوست، آبسه، گزش حشرات یا زرد زخم ناشی می شود.

علائم سلولیت چشمی

تورم، قرمزی، پر خونی، درد در ناحیه چشم و افزایش گلبول های سفید خون از علائم اصلی این بیماران است و علائم دیگری که ممکن است در بیماران دیده شود، شامل محدودیت حرکات چشم، کاهش دید و تب است.

درمان سلولیت چشمی

 شروع آنتی بیوتیک درمانی

استفاده از کمپرس گرم

 قطره ضد احتقان بینی در مواردی که ناشی از سینوزیت باشد.

در موارد نادر و شدید بیماری، درمان با آنتی بیوتیک پاسخ نمی دهد و درمان جراحی برای تخلیه آبسه و ترشحات عفونی سینوس استفاده می شود.

سلولیت چشمی به دلیل نزدیکی به مغز در صورت عدم درمان به موقع می تواند اثرات جدی و جبران ناپذیری ایجاد کند؛ بنابراین اهمیت درمان در شروع به موقع آن است.

باید توجه کرد که دقت در درمان به موقع و سریع بیماری های عفونی در عفونت های اطراف چشم نقش عمده ای در پیشگیری دارد.

سلولیت چشمی خفیف در کودکان اغلب به صورت سرپایی و با تجویز آنتی بیوتیک های خوراکی و با پیگیری  در فواصل نزدیک درمان می شود، اما در کودکان کمتر از یکسال یا در مواردی که بیماری همراه با علائم شدید مانند تب بالا، استفراغ و بی حالی است حتماً به بستری در بیمارستان و تجویز آنتی بیوتیک وریدی نیاز است.

راهکار درمان سلولیت چشمی

Share