طرز تهیه غذاهای فوری دانشجویی

غذای ساده و خوشمزه و فوری دانشجویی
امروز قصد داریم طرز تهیه سه غذای ساده و خوشمزه و فوری دانشجویی را تقدیم شما عزیزان کنیم.

طرز تهیه غذاهای فوری دانشجویی

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه غذاهای فوری دانشجویی را بصورت کوتاه و مختصر تقدیم شما عزیزان کنیم. با طرز تهیه غذاهای فوری دانشجویی با ما همراه باشید.

طرز تهیه غذاهای فوری دانشجویی

طرز تهیه غذاهای فوری دانشجویی

1 - کوکوی عدس؛ غذایی پرخاصیت، مقوی و فوری

مواد لازم

عدس سبز : دویست گرم

سیب زمینی : یک عدد کوچک

پیاز : یک عدد کوچک

تخم مرغ : یک عدد

آرد سوخاری : یک قاشق غذاخوری سر خالی

فلفل، نمک، پودر سیر، زردچوبه : به مقدار دلخواه

جعفری تازه و گشنیر و ساطوری خرد شده : دو قاشق غذاخوری

روغن مایع : به اندازه ی لازم

طرز تهیه

عدس را از شب قبل بخیسانید. قبل از درست کردن کوکوی عدس ابتدا سیب زمینی و عدس را بپزید و سپس با گوشت کوب له کنید تا یک دست شوند. پیاز را با رنده ریز رنده کنید و آبش را بگیرید. پیاز را به مخلوط سیب زمینی و عدس اضافه کنید.  زردچوبه، نمک، پودر سیر و فلفل را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید. تخم مرغ را هم بشکنید و اضافه کنید و خوب هم بزنید. در مرحله ی بعد آرد سوخاری، جعفری و گشنیز را هم اضافه کنید و مایه ی کوکو را خوب هم بزنید تا لطیف و یک دست شود. اگر احساس کردید به مقدار بیشتری آرد سوخاری نیاز دارید و مایه ی کوکو شُل است کمی دیگر آرد اضافه کنید. در یک ماهی تابه مقداری روغن بریزید و وقتی داغ شد مایه ی کوکو را با قاشق یا با دست شکل بدهید و کوکوها را در روغن داغ سرخ کنید.

طرز تهیه غذاهای فوری دانشجویی

2 - اسفناج و پاستا گوجه

مواد لازم

پاستا : دویست گرم

اسفناج : دویست گرم

گوجه فرنگی : پنج عدد

پیاز : یک عدد متوسط

سیر : یک حبه

پنیر خامه‌ ای : سه قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری

کره : بیست گرم

فلفل سیاه : یک قاشق چای خوری

آویشن : یک قاشق چای خوری

نمک: یک قاشق چای خوری

پنیر پارمزان : اختیاری

طرز تهیه

اسفناج‌ ها را بشویید و درشت خرد کنید. پاستا را طبق دستور روی بسته با کمی نمک و ورغن بپزید. در این فاصله در یک ماهی تابه پیاز خرد شده را با کره یا اگر ورغن زیتون دارید با آن تفت دهید. پیازها که سبک شدند سیر رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. نمک و فلفل سیاه و آویشن و رب را هم اضافه کنید. وقتی رب کمی تفت خورد گوجه فرنگی‌ های رنده شده را اضافه کنید. آب گوجه‌ ها که کشیده شد پنیر خامه‌ ای را اضافه کنید و هم بزنید و سپس اسفناج‌ ها را اضافه کنید. درب ماهی تابه را بگذارید تا اسفناج هم بپزید. بعد از ده دقیقه پاستای آبکش شده را هم به این مایه اضافه کنید و به آرامی هم بزنید و سپس به صورت داغ سرو کنید. در صورت تمایل روی پاستا را با پارمزان تزیین کنید و اگر هم پارمزان ندارید اصلا مهم نیست.

طرز تهیه غذاهای فوری دانشجویی

3 - کتلت مرغ

مواد لازم

سینه ی مرغ : نصف یک عدد

سیب زمینی آب‌ پز: یک عدد متوسط

پنیر پیتزا: ½ فنجان

تخم مرغ: یک عدد

آرد: یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار دلخواه

طرز تهیه

سینه ی مرغ را آب‌ پز کنید. وقتی سینه ی مرغ پخت آن را با رنده درشت رنده کنید. سیب زمینی را هم آب پز و سپس رنده کنید. تمام مواد به جز تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید. سپس تخم مرغ را بشکنید و به مواد اضافه کنید. یک قاشق آرد بریزید و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه ی کتلت مرغ یکدست شود. در یک تابه روغن مایع بریزد و وقتی روغن داغ شد مایه کتلت را با دست شکل دهید و یکی یکی در روغن داغ بگذارید تا سرخ شود.

 

Share