دیدار دست‌ اندرکاران کنگره بزرگداشت آیت‌ الله سید مصطفی خمینی با رهبر انقلاب

دیدارهای رهبر انقلاب؛
دیدارهای مقام معظم رهبری

مرحوم حاج آقا مصطفی از لحاظ استعداد و جرئت علمی، تهذیب نفس، شجاعت و منش مبارزاتی، انسانی ممتاز بود و معرّفی جایگاه علمی و افکار ایشان به جامعه و نسل امروز، کار بسیار خوب و لازمی است

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین ،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار دست اندرکاران همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج سیّدمصطفی خمینی در آستانه ی چهلمین سالگرد رحلت ایشان، ضمن قدردانی از برگزاری چنین کنگره ای، مرحوم حاج آقا مصطفی را از ابعاد مختلف دارای شخصیّتی برجسته  دانستند و گفتند: ایشان از لحاظ استعداد و جرئت علمی، تهذیب نفس، شجاعت و منش مبارزاتی، انسانی ممتاز بود و معرّفی جایگاه علمی و افکار ایشان به جامعه و نسل امروز، کار بسیار خوب و لازمی است.
حضرت آیت الله خامنه ای به جایگاه تأثیرگذار مرحوم حاج سیّدمصطفی خمینی در حادثه ی مهم دستگیری امام (رحمه الله) در سال ۴۲ اشاره کردند و افزودند: آن مرحوم در آن زمان با حضور در صحن حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و گرد آمدن مبارزین در کنار ایشان، کار بزرگ و شجاعانه ای انجام داد و توانست حرکت مردم را هدایت کند.
رهبر انقلاب اسلامی درگذشت مرموز و بهت آور مرحوم حاج سیّدمصطفی خمینی در اوّل آبان سال ۱۳۵۶ را نیز زمینه ساز ایجاد موج مردمی بیان کردند و گفتند: نحوه ی مواجهه ی امام (رحمه الله) با این فقدان سنگین که آن را از الطاف خفیّه ی الهی دانستند، بخشی از شخصیّت عظیم امام بزرگوار را در تحمّل این مصیبت، و صبر بر آن نشان داد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تهذیب نفس و گرایش سلوکی مرحوم حاج سیّدمصطفی خمینی و ساده زیستی و زهد ایشان، خاطرنشان کردند: آن مرحوم با اینکه فرزندِ شخصیّت و مرجع بزرگی همچون امام خمینی (رحمه الله) بود امّا ذرّه ای از نشانه های آقازادگی در وی نبود.
ایشان افزودند: مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی بشدّت علاقه مند و عاشق امام بود و کوچک ترین تعرّض به شخصیّت امام را برنمی تابید.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجّت الاسلام والمسلمین رشاد رئیس شورای سیاست گذاری همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج سیّدمصطفی خمینی و آقای محمّدعلی انصاری دبیر همایش، گزارشی از برنامه های کنگره ی بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج سیّدمصطفی خمینی و اقدامات انجام شده بیان کردند.

 

Share