تسخیر لانه جاسوسی، ظلم ستیزیِ برگرفته از کربلا

سید حسین سیدی
تسخیر لانه جاسوسی

در تاریخ پرفراز و نشیب  ایران، مخصوصا تاریخ معاصر، الگوگیری از شعار ظلم ستیزی سیدالشهداء(علیه السلام) روند سریعتری گرفت و باعث روند رو به رشدی در حرکت ملت ایران در مبارزه با استعمار و استکبار شد. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، در سال 58  درراستای ظلم ستیزی ملت ایران بود.
امام خمینی(رحمت الله علیه) رهبری بود که با تاسی از نهضت حسینی، نهضت خود را بنا نهاد. ایشان در این باره می فرماید: «حضرت سیدالشهداء(سلام الله علیه) به همه آموخت که در مقابل ظلم، در مقابل ستم، چه باید کرد.»[1]
حضرت امام، با همین رویه که برای پیشبرد انقلاب در نظر گرفته بود، توانست شرق و غرب را سر جای خود بنشاند، حضرت امام با کمک از شعار ظلم ستیزی سالار شهیدان، افرادی را تربیت کرد که بفرموده قرآن، همچون بنایی محکم و پولادین، در مقابل دشمنان خدا بایستند. «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ؛ خدا كسانى را دوست دارد كه صف ‏زده در راه او جهاد مى‏ كنند [و از ثابت قدمى‏] گويى بنايى پولادين و استوارند.»[2] پیام آیه این است که خداوند کسانی را که در مقابل ظلم و بیداد قیام کرده و برای خدا حرکت کرده و در راه او، ثابت قدم هستند، دوست دارد.
نکته: گر چه دانشجویان پیرو خط امام ، در آن روز تسخیر لانه جاسوسی،  ظاهرا با آمریکا نجنگیدند، ولی با تفکر ظلم ستیزی خود، قدرت و هیبت ایران اسلامی را به رخ آمریکای مستکبر و ظالم رساندند. همانطور که خدا می فرماید: «وَ لْيَجِدُوا فيكُمْ غِلْظَةً؛ و بايد كفار در شما درشتى و نيرومندى و قوت و پايدارى حس كنند.»[3]
سخن آخر؛ دانشجویان پیرو خط امام، مثل بنایی محکم و استوار در مقابل آمریکا ایستادند و لانه جاسوسی این کشور استکباری را در سیزده آبان 58 تسخیر کردند. آنها با الگوگیری از شعار ظلم ستیزی سیدالشهداء(علیه السلام) و به تشویق و ترغیب رهبر خود، امام خمینی(رحمت الله علیه)، بساط سیاستهای ظالمانه آمریکا در ایران را برچیدند.

 پی نوشتها:
1ــ صحیفه نور، ج17، ص58
2ــ آیه چهار صف
3ـــ ایه 123 توبه.

Share