امروز متأسفانه فضای مجازی ابزاری برای پخش دروغ ها و تهمت ها شده است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با بیان این مطلب که یکی از حربه های دشمن، به راه انداختن جنگ روانی است، اظهار داشتند: گاهی خطر جنگ روانی از جنگ نظامی نیز بیشتر است؛ چرا که یک جامعه را به جان هم انداخته و آنان را مأیوس می کند و وسیله آن نیز رسانه ها و فضای مجازی است.
ایشان ابراز داشتند: امروز متأسفانه فضای مجازی ابزاری برای پخش دروغ ها و تهمت ها شده و هرچه تکذیب می شود، از رو نرفته و مجدد تکرار می کنند؛ این مسئله دلیل بر این است که به دنبال حق و حقیقت نیستند و فقط به دنبال ایجاد بدبینی و اختلاف هستند.
معظم له خاطرنشان ساختند: از دیگر ابزارهای جنگ روانی، سیاه نمایی است؛ شخصی به رهبر انقلاب نامه ای نوشته و مملکت را به صورت ویرانه معرفی کرده است؛ در حالی که این مسئله بی انصافی است و مأیوس نمودن مردم کاری غلط است.
این استاد خارج فقه حوزه تصریح کردند: سیاه نمایی افتخار نیست؛ اگر نقدی هم دارید، راه اصلاح آن را نیز بیان کنید و صرف گفتن بیماری شجاعت نیست.
این مفسر قرآن کریم بیان کردند: امروز قدرتمندترین دولت ها در حال مبارزه با ایران اسلامی بوده و ما در مقابل آنان ایستاده و نباید تسلیم جنگ روانی دشمن شویم.
این مرجع تقلید اظهار داشتند: جنگ روانی، جنگی خطرناک است و باید مراقب بوده و فضای مجازی را اصلاح کنیم؛ نباید اجازه داد، هر شخصی برای تخریب افراد و تشکیلات استفاده نماید؛ باید از منافع این فضا استفاده و از زیان های آن در امان بمانیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: ما در جبهه های گوناگون موفقیت های بسیاری داشته ایم  و نباید این مسائل را فراموش کنیم.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) اشاره کردند و گفتند: حضرت فرمودند: «خَيْرُكُمْ مَنْ لَمْ يَتْرُكْ آخِرَتَهُ لِدُنْياهُ وَلا دُنْياهُ لآِخِرَتِهِ وَ لَمْ يَكُنْ كَلاًّ عَلَى النّاسِ/ بهترين شما كسى است كه آخرت خود را براى دنيا و دنياى خود را براى آخرت رها نكند و سربار مردم نباشد».
این استاد برجسته حوزه اظهار داشتند: مطابق با این روایت، انسان حتی نباید دنیای خود را برای آخرت رها کند؛ چراکه کار، عمر انسان را زیاد می کند و ما باید به دیگران خیر برسانیم.
معظم له ابراز داشتند: امام علی(علیه السلام) کشاورزی کرده و هزار برده را از دسترنج خود خریدند و آزاد کردند؛ پس سرمایه داران باید به فکر دیگران نیز بوده و به آنان خیر برسانند.

 

Share