بعضی از مسئولین هنوز متوجه نیستند که این فضای مجازی همانند ماری است در آستین

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه،حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به نقش پررنگ فضای مجازی در اغتشاشات اخیر ایران گفتند: خارجی ها همه اجماع پیدا کرده اند در اینکه نقش فضای مجازی و تلگرام در اغتشاشات اخیر مهم و اثر گذار بوده است و در داخل کشور نیز این اجماع حاصل شده است؛ اما متاسفانه هنوز عده ای از مسئولین کشور در مقابل این امر مقاومت می کنند.
معظم له خاطر نشان ساختند: بعضی از مسئولین هنوز متوجه نیستند که این فضای مجازی همانند ماری است در آستین؛ تکیه کردن به قول و تعهد خارجی ها  نیز قابل قبول نیست؛ چرا که مگر در سایر موارد از جمله برجام به قول و تعهد خودشان عمل کردند؟.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با اشاره به اهمیت سالم سازی فضای مجازی گفتند: می شود یک فضای مجازی سالم که نیازهای مردم را برطرف می کند ایجاد کرد و این کار نشدنی نیست.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیث گهرباری از معصوم(علیه السلام) گفتند: در روایت آمده است که مردم آزارها در روز قیامت بیشترین عذاب را خواهند داشت که من به چند شاخه از مردم آزاری اشاره می کنم.
ایشان گفتند: یکی از شاخه های مردم آزاری نشر دروغ، تهمت، شایعه پراکنی و هتک حرمت افراد در جامعه است که امروزه به سبب فضای مجازی این کار متاسفانه زیاد شده است و همه باید متوجه باشند که بازی کردن با آبروی مردم همانند بازی کردن با خون مردم است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در تشریح شاخه دیگر مردم آزاری ابراز داشتند: ورود کالای قاچاق به کشور که موجب تعطیلی کارخانه ها و بیکار کردن عده زیادی از مردم در داخل کشور می شود نیز از جمله شاخه های مردم آزاری است.
ایشان افزودند: سنگین کردن تجملات و مخارج عقد و عروسی نیز مصداق مهم مردم آزاری است چرا که شاید یک عده نتوانند از پس این همه مخارج بر بیایند.
این مرجع تقلید آلوده کردن محیط زیست را یکی دیگر از مصادیق مردم آزاری دانستند  و گفتند: نعمت های الهی مانند آب، درخت، جنگل، هوای پاکیزه و سایر نعمت ها همگی محدود هستند لذا نباید با مصرف بی رویه و بی دقتی، محیط زیست انسان ها و بندگان خدا را آلوده کرد چرا که این محیط زیست تنها برای نسل فعلی بشر نیست بلکه آیندگان نیز سهم دارند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: یکی دیگر از شاخه های مردم آزاری اذیت کردن همسایگان مسجد است؛ تنها صدای اذان باید در بیرون از مسجد پخش شود و پخش سایر برنامه های مسجد در بیرون، کار صحیحی نیست، لذا برنامه های مسجد باید به گونه ای باشد که مزاحمتی برای همسایگان مسجد نباشد، حتی ما گفته ایم که در پخش اذان صبح از مسجد نیز رعایت شود و کمی با ملایمت اذان پخش شود.

 

Share