فرهنگ کار جمعی در کشور باید تقویت شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان در همدان:
حجت الاسلام پناهیان

تا قبل از انقلاب، اسلام فردی بود و بعد از انقلاب تبدیل  به اسلام سیاسی به معنای کلان اجتماعی شد، اما این کافی نیست بلکه باید با تغییر سبک زندگی و شیوه حکمرانی دنبال کار تشکیلاتی و گروهی باشیم.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، امروز در جمع انقلابیون همدانی با بیان اینکه فرد متدین محافظه کار از دایره انقلابیون خارج است، تصریح کرد: حفظ مسائل هیئتی و شرایط اجرای احکام دین و دیگر مسائل ضروری ذی قیمت است، اما ما انقلاب نکردیم که صرفاً نماز و هیئت و سایر احکام دین برجا باشد، بلکه انقلاب باید تحول ساز باشد.
وی با اظهار به این امر که کار کردن برای حضور در میادین جهانی، فرد را آماده نگه می دارد، بنابراین حفظ آمادگی دفاع است نه حمله، گفت: تا قبل از انقلاب، اسلام فردی بود و بعد از انقلاب تبدیل  به اسلام سیاسی به معنای کلان اجتماعی شد، اما این کافی نیست بلکه باید با تغییر سبک زندگی و شیوه حکمرانی دنبال کار تشکیلاتی و گروهی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: خودسازی در بستر کار گروهی ضرورت فرهنگ و جریان انقلابی امروز است که هم فداکاری و هم تلاش مضاعف می طلبد، به همین دلیل ما نباید کار را دست دولت بدهیم که بعد منتظر اجازه و همراهی دولت باشیم.  
وی تأکید کرد: مردم اگر متشکل نباشند می توان آن ها را فریب داد و رأی جمع کرد، پس باید به این بصیرت برسیم که زندگی تشکیلاتی داشته باشیم و بصیرت کلان سیاسی یعنی حضور مردم در حماسه ۹ دی چون می دانند سقوط نظام بلایی بدتر از سوریه و عراق بر سر ما می آورد.
کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه هرکس باید با پول خود کار کند، زیرا تکاثر ثروت فساد آفرین است، حتی اگر در بانک های جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: هریک از شما باید شهید حججی محله خود باشید، جان و سر ندهید بلکه کافی است کار کنید تا محور رشد محله خود شوید، چراکه آمادگی برای ظهور تنها با کار جمعی اتفاق می افتد.
وی خاطرنشان کرد: برای انقلابی بودن نیازمند اهداف بلند انقلابی هستیم و جوانه جدید انقلاب این است که دولت کوچک شود، مردم قدرتمند شوند و استعدادشان را با هم به مشارکت بگذارند، پس باید به فکر راه اندازی فرهنگ زندگی تشکیلاتی باشیم و همه در این روند گام بردارند.

Share