تفکر تکفیری بر خلاف تمام ضروریات اسلام است

آیت‌ الله‌العظمی مکارم شیرازی در پیامی به نشست مبارزه با تکفیر در کابل:
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ارسال پیامی به نشست «هم اندیشی برای مبارزه با افراطی گری» در کابل اظهار داشتند: بحمدالله سیطره گروه های تکفیری از نظر نظامی در بیشتر کشورهای اسلامی نابود شده است و امیدواری وجود دارد که ترورهای کور این گروه ها در افغانستان نیز به زودی پایان یابد.
در ادامه این پیام آمده است: تفکر تکفیری با از میان رفتن داعش ریشه کن نمی شود و گروه های تکفیری ممکن است با فریب گروهی دیگر باز ابراز وجود کنند.
این مرجع عالیقدر شیعیان تصریح کرد: این وظیفه علما و دانشمندان امت اسلام است تا با افشاگری و روشنگری ثابت کنند که تفکر تکفیری بر خلاف تمام ضروریات اسلام است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: افراط گرایان امروزی، ادامه دهنده خوارج نهروان هستند و مانند آن ها با کافر شمردن گروه های غیر از خودشان خون مسلمانان بی گناه و حتی زن و فرزند آن ها را وحشیانه می ریزند و جان و مال و ناموس آن ها را حلال می دانند.
ایشان افزودند: ریشه افکار تکفیری باید از طریق منطق، دلیل و استدلال هایی از کتاب و سنت رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) سوزانده شود.
در ادامه این پیام آمده است: براساس کتاب و سنت، اسلام دین رحمت و محبت است و حتی در آیات قرآن نیز بر محبت با غیر مسلمانان نیز تاکید شده و مبارزه تنها با کسانی است که با شما سر جنگ دارند.

 

Share