درويش‌هاى گمراه طرفدار عرفان كاذبند

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه, حضرت آيت الله مكارم شيرازى در ابتداى درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفتند: حادثه ناگوارى كه اخيراً در تهران اتفاق افتاد و منجر به شهادت چند نفر از مأموران انتظامى و بسيجى و موجب تخريب و سوزانده شدن اموال مردم شد، مورد تأسف شديد گرديد. ما به روح همه آن شهيدان درود مى فرستيم كه در راه حفظ امنيت هموطنان خود، جان خود را به وسيله عده اى از درويش هاى گمراه از دست دادند.
معظم له سپس افزودند: مسئله مهم اينجاست كه بارها گفته ايم عرفان هاى كاذب سر از مسائل خطرناك دينى و اجتماعى و اخلاقى در مى آورند كه يك نمونه اش همين حادثه دردناك تهران بود. اين جنايت تا كنون در كشور ما سابقه نداشت كه شخص تبهكارى سوار ماشين شود و مردم بيگناه و مدافع امنيت را زير بگيرد و به قتل برساند. آرى اين عارفان كاذب اين بدعت را به نام خود ثبت كردند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازى در بخش ديگرى از سخنان خود در مورد عرفان های کاذب افزودند: در واقع آنها كار داعشى ها را انجام دادند، داعشى ها همان وهابيان طرفدار توحيد كاذبند كه همه را غير از خود كافر مى پندارند و خونشان را مباح مى دانند، اين گروه هم طرفدار عرفان كاذبند و از جهاتى شبيه به هم هستند.
معظم له خاطرنشان کردند: اميدواريم مسئولين محترم وقتى مى خواهند درباره آنها سخن بگويند مراقب تعبيرات خود باشند و چيزى برخلاف آموزه هاى دينى كه نتيجه معكوس خواهد داشت نگويند و نيز اميدواريم همه آن تبهكاران به زودى به جزاى كار خود برسند. خداوند همه را از شر اشرار محفوظ دارد.

 

Share

دیدگاه‌ها

الهی آمین