"مطالبه تخصصی" باید اولویت باشد!

دکتر سعید جلیلی در دیدار با دانشجویان علوم پزشکی استان تهران
آتش به اختیار

نشست «نقش آفرینی و مطالبه تخصصی تشکل های دانشجویی» در دفتر دکتر سعید جلیلی برگزار شد.

 در این نشست جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی که طی سالهای گذشته به طور تخصصی پیرامون «طرح تحول سلامت» کار تخصصی کرده اند خلاصه ای از روند اقدامات و تجارب خود را برای سایر تشکل ها و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران ارائه دادند.

در این نشست همچنین «کارگروه نظام سلامت» دفتر دکتر جلیلی نیز حضور داشتند.

در ادامه این نشست دکتر جلیلی با تاکید بر لزوم مطالبه تخصصی دانشجویان گفت: مفاهیم کلی مانند عدالت، پیشرفت، امنیت و ... در حوزه های مختلف باید تعریف و از دستگاه های مربوطه مطالبه شود.

وی افزود: یک وقت «امنیت» به معنای داشتن موشک و توان نظامی و بازدارندگی تعریف می شود اما یک وقت دیگر مفهوم امنیت باید در نظام سلامت تعریف و تبیین شود. این کار برعهده شما دانشجویان رشته علوم پزشکی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای پیشرفت کشور نمی شود همه کارها را یک نفر انجام دهد بلکه باید کارها به صورت «جبهه ای» انجام شود.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانشجویان علوم پزشکی گفت: نکته دیگر این است که برای مطالبه تخصصی در رشته خودتان نیاز نیست تا حتما تحت عنوان دفتر بنده یا با رفت و آمد به اینجا، این کار را انجام دهید بلکه اگر بتوانید این کارها را در دانشگاه های خودتان و حتی به اسم تشکل های دانشجویی خودتان نیز انجام دهید بسیار مغتنم و برای کشور مفید خواهد بود.

وی با اشاره به «فتنه زرد» نیز به دانشجویان گفت: گاهی اوقات اخبار زرد و غیر اصلی جای موضوعات اصلی و مهم را می گیرد و همین باعث فراموشی اولویت های اصلی می شود که لازم است شما دانشجویان با عبور از این مسایل، بتوانید وظیفه اصلی خودتان را با «مطالبه تخصصی» انجام دهید.

جلیلی در پایان تاکید کرد: «دولت سایه» یعنی هر فردی در حد توان خود تحولات اصلی کشور را سایه به سایه دنبال کند، اگر کار خوبی می بیند آن را تایید و حمایت کند، اگر کار نادرستی می بیند برای تصحیح آن تلاش کند و اگر هم اولویت فراموش شده ای وجود دارد تذکر دهد. این کار در انحصار هیچ فرد و گروهی نیست.

Share