کمک به فلسطین و سخنی با مخالفان

موضوع: 
سید حسین سیدی
کمک به فلسطین
کمک به فلسطین در راستای دیانت و در راستای حقوق بشر است. اما کسانی کاری به این سخنان نداشته و می گویند که فلسطین به ما ربطی ندارد.

سخنی با مخالفان کمک به فلسطین :

این روزها که نزدیک به روز قدس و مسلمانان دغدغه مند به فکر کمک به فلسطین و مسلمانان فلسطین هستند و در ایران و خیلی از کشورهای دنیا، این مراسم برگزار می شود، متاسفانه برخی عامدانه و برخی نا آگاهانه، این حضور را به چالش می کشند.

با کسانی که مزدور دشمن و طرفدار آن هستند، حرفی نیست اما با کسانی که خود را پیرو مولی الموحدین علی (علیه السلام) می دانند، سخنی باید گفت؛

آیا کسانی که خود را پیرو مولای متقیان ، امیر مؤمنان، علی علیه السلام می دانند، توبیخ آن حضرت نسبت به مسلمانان در ماجرای وارد شدن ماموران معاویه به خانه یک زن یهودی را شنیده اند؟ وقتی حضرت به خاطر یک زن یهودی اهل ذمه، مرگ را برای مسلمانان شایسته می داند، [1] برای دفاع نکردن از ناموس مسلمانان، چه می گوید؟ سؤالی که پاسخ آن نباید زیاد هم سخت باشد و با رجوع به وجدان (البته بیدار) به راحتی می توان به آن پاسخ گفت...

آیا وارد شدن ماموران پلید رژیم صهیونیستی به خانه مسلمانان و بازداشت آنان، نباید دل پیروان مولا علی (علیه السلام) را به درد بیاورد؟

نکته مهم: اگر کسانی که مخالف کمک به فلسطین هستند، لااقل بگویند که ما پول نداریم که به فلسطین کمک کنیم؛ ولی برای آنها دعا کرده و ابراز همدردی می کنیم، باز هم شاید بتوان برای آن وجهی پیدا کرد؛ اما اینان می گویند که فلسطین به ما ربطی ندارد و از اینگونه سخنان.

شاید اینگونه افراد در عین حال که ادعای کمک نکردن به فلسطین دارند، ادعای رابطه با دنیا و دهکده جهانی و سخنانی از این قبیل داشته باشند. به عبارت دیگر، اینگونه افراد، رابطه با تمام دنیا به جز فلسطین را تجویز می کنند؛ در حالی که این تفکر، نه با مرام مولا علی (علیه السلام) می سازد و نه با انسانیت و حقوق بشر.

«والسلام علی من اتبع الهدی»

پیشنهادی:
روز قدس، روزی برای عزت مسلمین
رابطه بین روز قدس و روزه داری

کمک به فلسطین

پی نوشت:
[1]. الغارات (ط - القديمة) ،ج‏2 ، 328

Share