ندیدن هزینه های ورزش، و بوق و کرنا کردن کمک به فلسطین

سید حسین سیدی
هواپیمای اختصاصی تیم ملی
بعضی افراد مغرض، هزینه های میلیاردری تیم ملی از جیب بیت المال را نمی بینند؛ ولی کمک کردن به ملت های مسلمان از منبع صدقات(و نه بیت المال) را در بوق و کرنا می کنند.

شکی نیست که برای صدور انقلاب، ابزارهای مختلفی لازم است و میدان ورزش هم یکی از آنهاست. اما چشم بستن بر هزینه های میلیاردی ورزش و نتیجه نگرفتن های مطلوب، و در مقابل ، تخریب کردن موضوع با ارزش کمک کردن به ملتهای مسلمان، بی انصافی است.
این روزها حال و هوای جام جهانی، کم و بیش از طریق رسانه ها به کشور تزریق می شود و کم و بیش از هزینه های میلیاردی تیم ملی(هواپیمای اختصاصی تیم ملی و...) شنیده می شود که ممکن است نتیجه دلخواه را هم نداشته باشد؛ اما کمتر کسی(به اصطلاح روشنفکری) از سنگینی این هزینه ها برای کشور می گوید؛ اما در همین روزها موضوع افطاری کمیته امداد در غزه، توسط عده ای مغرض در بوق و کرنا شده است، که ای داد و بیداد، غذای مردم ایران را به مرم فلسطین می دهند. در حالی که این هزینه ها از جیب بیت المال نیست؛ بلکه از صدقات مردم است. ولی این قبیل هزینه های ورزش، از بیت المال است.
اگر بخواهیم آیه ای را در وصف افرادی که به نفع خود کار می کنند و دیگر هیچ، این آیه را باید خواند: «لَوْ كانَ عَرَضاً قَريباً وَ سَفَراً قاصِداً لاَتَّبَعُوكَ وَ لكِنْ بَعُدَتْ عَلَيْهِمُ الشُّقَّةُ وَ سَيَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَوِ اسْتَطَعْنا لَخَرَجْنا مَعَكُمْ يُهْلِكُونَ أَنْفُسَهُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّهُمْ لَكاذِبُونَ؛ (اى رسول) اگر اين مردم را براى منفعت آنى و فورى و سفر كوتاه (تفريحى) دعوت كنى البته تو را پيروى خواهند كرد و ليكن اين سفر بر آنان دراز و دشوار آمد، و مؤكد به خدا سوگند مى‏ خورند كه اگر توانايى داشتيم همانا با شما بيرون مى‏ آمديم، اينان خود را به دست هلاكت مى ‏سپارند و خدا مى‏ داند كه آنها به حقيقت دروغ مى‏ گويند.»[1]
پیام آیه این است که دروغ گفتن و فریبکاری، کار افراد، منفعت طلب است.  افرای که این روزها، هزینه های بیت المال در جاهای دیگر را نمی بینند؛ ولی کمک به ملت های مسلمان را (که صدقات است) تخریب می کنند. این افراد، اعتقاد کافی به آموزه های اسلامی ندارند ولی در عین حال، به دروغ خود را طرفدار نیازمندان و مردم مظلوم قلمداد می کنند.
خداوند آخر و عاقبت همه ی ما را ختم بخیر کند.

پی نوشت :
1ــ توبه/42.

Share