ثبت کلیه دامنه های اینترنتی ضیاءالصالحین در سامانه دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی (اینترنت نیم بها)

واحد سایبری ضیاءالصالحین اعلام کرد؛
اینترنت نیم بها
کلیه سایتهای واحد سایبری ضیاءالصالحین در سامانه میزبانی داخلی (اینترنت نیم بها) ثبت شده اند و لذا همه فعالیت ها در پایگاه های اینترنتی ضیاءالصالحین اعم از دانلود و آپلود و... نیم بهاء محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین، کلیه سایتهای واحد سایبری ضیاءالصالحین در سامانه میزبانی داخلی (اینترنت نیم بها) ثبت شده اند و لذا همه فعالیت ها در پایگاه های اینترنتی ضیاءالصالحین اعم از دانلود و آپلود و... نیم بهاء محسوب می شوند.
با توجه به تغییر نرخ مصرف اینترنت در بازدید از سایتهای موجود در فضاهای داخلی و خارجی و نیم بهاء بودن بازدید از دامنه های ثبت شده که از میزبانی (هاست) داخلی استفاده می کنند، لذا سایبری ضیاءالصالحین از همه مدیرانی که پایگاه آنها از هاست داخلی استفاده می کند، درخواست دارد تا با ثبت دامنه خود در این سامانه، زمینه مصرف ترافیک نیم بهاء را برای مخاطبین خود فراهم نمایند.

اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد، اعمال هزینه حداقل نیم بهاء برای استفاده از ترافیک سایت های داخلی نسبت به ترافیک بین الملل در پیوندهای زیر آمده است.

تمامی تولیدکنندگان محتوای داخلی که سایتها و محصولات آن ها در داخل کشور میزبانی می شود می توانند با مراجعه به پرتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس icip.ito.gov.ir   دامنه و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند تا این آدرس ها به اپراتورهای اینترنتی برای اعمال اینترنت نیم بها اطلاع داده شود.

پیش از این وزیر ارتباطات وعده داده بودند که تخفیف 500 سایت داخلی در استفاده از اینترنت که نیم بهاء بودند به تمام سایت های داخلی تسری یابد و برای این کار چند روش پیشنهاد شده بود.
روش انتخابی پیشنهاد سازمان فناوری اطلاعات ایران بود که بنا بر این بود که سامانه ای برای این منظور راه اندازی شده و تمامی سایت های داخلی متقاضی قرار گرفتن در لیست مشمول تخفیف در این سامانه ثبت نام نمایند و پس از بررسی و در صورت تائید به لیست مشمولان تخفیف اضافه گردند. در حال حاضر این سامانه از چندی پیش ایجاد شده و به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده است و این سازمان مسئول اعلام عمومی این سامانه خواهد بود.
با عمومی شدن این سامانه فرآیند ثبت متقاضیان بررسی و تائید از این طریق انجام می گیرد و در نهایت خروجی این سامانه به روز شدن و اضافه شدن لیست سایت های دارای تخفیف 50% و یا (اینترنت نیم بهاء) پهنای باند می شوند.

روند ثبت اطلاعات:

  • ابتدا بر اساس ماهیت فعالیت هر کاربر در قسمت ثبت نام افراد حقیقی یا حقوقی، متقاضی نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می نماید.
  • پس از تکمیل ثبت نام توسط متقاضی، پست الکترونیک مبنی بر اتمام ثبت نام ارسال می شود.
  • از طریق پست الکترونیک icip@ito.gov.ir به سوالات کاربران نیز پاسخ داده می شود.
  • پس از بررسی اطلاعات توسط مدیر سایت، پست الکترونیک تأیید یا عدم تأیید برای متقاضی ارسال می شود.
  • در صورت تایید اطلاعات، پست الکترونیکی مبنی بر تأیید حساب کاربری به متقاضی ارسال شده و کاربر می تواند از این پس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور جهت ثبت اطلاعات تکمیلی اقدام نماید.
  • پس از ورود به سامانه کاربر می تواند نسبت به ثبت اطلاعات مربوط به نام دامنه و IP خود اقدام نماید.
  • پس از بررسی توسط مدیر سایت اطلاعات پست الکترونیک تأیید یا عدم تأیید IP ها برای متقاضی ارسال می شود.
  • کاربر می تواند نسبت به ویرایش اطلاعات خود نیز اقدام نماید.

لینک سوالات متداول
لیست دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده در سامانه

لازم به ذکر است که تاکنون سایتهای زیر در این سامانه ثبت شده اند و إن شاءالله به محض ایجاد و راه اندازی پایگاه جدید و رونمایی از آن، در این فهرست اضافه خواهند شد:

پایگاه اصلی ضیاءالصالحین:
www.ziaossalehin.ir

پایگاه خُلُق ضیاءالصالحین (پایگاه تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی):
akhlagh.ziaossalehin.ir

پایگاه طب ضیاءالصالحین (پایگاه تخصصی علوم پزشکی) [اعم از طب نوین، سنتی، مکمل و...):
teb.ziaossalehin.ir

نت ضیاءالصالحین(ثبت و معرفی کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی و پیام رسان):
net.ziaossalehin.ir

پایگاه زبان ترکی آذربایجانی ضیاءالصالحین:
az.ziaossalehin.ir

پایگاه زبان روسی ضیاءالصالحین:
ru.ziaossalehin.ir

سامانه کوتاه کننده لینک:
z110.ir

سایت نگارخانه ضیاءالصالحین:
pic.ziaossalehin.ir

سایت لینکستان ارزشی
links.ziaossalehin.ir

Share