ورزش سیاسی یا سیاسی بازی ورزش دنیا

موضوع: 
فرآوری و تدوین: گروه ورزشی ضیاءالصالحین
ورزش ، فوتبال و سیاست
همه شعارهای ضد ایرانی و حتی ضد دینی یک سر منشاء اصلی دارند و آن هم صهیونیستها و آمریکا، شیطان بزرگ است. مثل شعار پوچ ورزش سیاسی

ورزش سیاسی یا سیاسی بازی ورزش دنیا

شعارهایی که در سراسر دنیا داده می شوند باید به دقت بررسی شوند و کمی هم انصاف و وجدان بیدار می طلبد تا سرمنشاء این شعارها را پیدا کرده و به قضاوت بنشیند. آنچه مسلم است همه شعارهای ضد ایرانی و حتی ضد دینی یک سر منشاء اصلی دارند و آن هم صهیونیستها و آمریکا، شیطان بزرگ است. مثل شعار پوچ ورزش سیاسی

شعار ورزش سیاسی و فوتبال سیاسی و... را همه به یاد دارند ولیکن همه این شعارها جهت دار و مغرضانه بودنش کاملا آشکار است. نمونه ای از این ورزش سیاسی را در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه شاهد بودیم و حتی قضاوت داورانش را هم شاید بتوان جهت دار دید و نامید ... آنجایی که VAR نمی تواند آنچه را همه می بینند؛ ببینند. [ درپنالتی هایی که به نفع ایران باید گرفته می شد و نشد و در صحنه ایی که خطای مسلم رونالدو کارت قرمز داشت و VAR آنرا مستحق کارت زرد دانست... کاملا مشهود بود که ورزش سیاسی و جهت دار و مغرضانه نیست...]

در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه شرکت نایک اعلام کرد که به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران، به بازیکنان ملی پوش ایران در جام جهانی 2018 روسیه کفش نخواهد داد.

جالب اینجاست که تیم فوتبال ایران به خاطر تحریم های آمریکا حق ندارد از کفش های نایک استفاده کند، و باز هم مدعی این هستند که ورزش سیاسی نیست. و جالب ترش هم آنجاست که هیچکدام از سینه چاکان مسابقه با تیم های اسرائیلی، هشتک های #ورزش_را_سیاسی _نکنید؟! نزدند.

کنایات زیادی را هم کاربران فضای مجازی نوشتند که کاملا بجا بود. جایی که یکی از فعالین فضای مجازی نیز در توئیتی نوشت: «شرکت نایک از ترس ترامپ اعلام کرده به بازیکنان تیم ملی ایران کفش نمی ده! من جای ظریف و عراقچی بودم الساعه امضای کری(همون که تضمین بود) رو می بردم شرکت نایک، دستِ کم 22 جفت کفش می گرفتم می آوردم دهن منتقدان بیسواد! رو می بستم!».

اگر خاطر عزیزان باشد در بهمن ماه پارسال نیز شرکت سامسونگ 4000 دستگاه گوشی هوشمند به کمیته المپیک زمستانی کره جنوبی اهدا کرده بود تا در اختیار ورزشکاران و مقامات رسمی المپیک قرار گیرد، اما این شرکت و مقامات کره ای در رفتاری گستاخانه و تحقیرآمیز و به بهانه تحریم، از اهدای هدیه به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی 2018 خودداری کردند.

ورزش سیاسی

جای « #ورزش_را_سیاسی_نکنید! » کجاست؟!

گفتنی است در آذر 96 علیرضا کریمی در مسابقات جهانی کشتی آزاد لهستان برای اینکه در مقابل بازیکنی از رژیم صهیونیستی قرار نگیرد در مقابل کشتی گیر روس تعمداً و علی رغم اقتدار، بازی را واگذار کرد ولی در حقیقت و واقعیت آنچه که روی داد اثبات پهلوانی و جوانمردی ورزشکاری بود که حاضر نشد در قتل عام کودکان فلسطین با بازی در مقابل ورزشکار صهیونیست و رسمیت بخشیدن به این رژیم اشغالگر سهیم باشد.

پس از این اقدام تحسین برانگیز و جوانمردانه کشتی گیر کشورمان، مدعیان اصلاحات و برخی سلبریتی ها به خط شده و با انتشار هشتگ «باید ببازی» ضمن تطهیر رژیم کودک کش صهیونیستی و حمله به کشتی گیر کشورمان مدعی شدند که «سیاست در ورزش جایی ندارد»! و اینکه ورزش سیاسی نیست و از این قبیل ادعاها ...

دشمن اسلام و ملت ایران که در رأس آن شیطان بزرگ، آمریکا قرار دارد از همه ابزارهای موجود از جمله مسابقات ورزشی برای نمایش دشمنی خود نهایت استفاده را می کند اما در مقابل مدعیان اصلاحات و روزنامه های زنجیره ای در رفتاری تحقیرآمیز، ضمن گرفتن روزه سکوت در مقابل رفتارهای زورگویانه آمریکا، صرفا برای بازی کردن با صهیونیست ها گریبان چاک می کنند.

بسیار بجا و ضروری می بود که وزارت ورزش و وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به اقدامات اهانت آمیز شرکت نایک واکنشی در خور عزت مردم ایران نشان می دادند و ای دریغ از یک جو عرق و عزت ملی و دینی!!!

و اما نکته پایانی: رفتارهای عجیب و غریب آنقدر از مسئولین کشور دیده شده که در نگاهی به داخل کشور نیز رفتارهای متفاوت آنها را می توان به وضوح دریافت. از جمله اینکه گاهی در ورزش کشور علی الخصوص فوتبال خودمان شاهد چنین اقداماتی علیه سایر تیم ها یعنی تیم هایی که سوگلی حضرات نیستند، هستیم و جهت دار بودن فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش کاملاً مشهود است تا جائیکه صدای مردم تبریز و اصفهان هم اخیراً در آمد... و واقعاً فریادی را می طلبد که : «أین تذهبوا؟» (به کجا دارید می روید؟)

چرا تیم هایی معروف تهرانی را به بخش خصوصی واگذار نمی کنند؟! خواسته مردم چرا برای برخی ها مهم نیست؟! و چرا در جانب داری ها گستاخانه و وقیحانه ادعای بی طرفی می کنند. قسم حضرت عباس(علیه السلام) را باور کنیم و یا دم خروس را جناب مسئولین که در فدراسیون فوتبال نشسته اید و زمانی تا حرفی می شد، این به آن و آن به این می گفت : «افشا می کنم...» و همه چیز تمام می شد.

حال یک نکته را متذکر می شویم که تا زمانیکه خودمان در داخل کشور خودمان عدالت نداشته باشیم همه را به یک چشم نببینیم و عادلانه رفتار نکنیم و عادلانه رأی ندهیم، نتیجه همین خواهد بود:

این جهان کوه است و فعل ما ندا
سوی ما آید نداها را صدا

عادل باشیم و طرفدار حق باشیم نه رنگ و لعاب چند روزه دنیا...

پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم : «اَلعَدلُ حَسَنٌ وَلكِن فِى المَراءِ اَحسَنُ...؛ عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر...»[نهج الفصاحه ص578 ، ح 2006]

نکاتی که می توان برداشت کرد:
1. در زمین دشمن بازی نکنیم و مواظب شعارهای آنان باشیم. دشمن همه چیز را به نفع خود تعبیر و تفسیر می کند. و خودمان نیز مواظب باشیم رفتار و کرداری شبیه دشمنان دین و ملت نداشته باشیم.
2. عادل باشیم و عدالت خواه و عدالت جو...
3. خیانت نکنیم و هوا و هوس خود را به اسم ملی گرایی و ... به دیگران تحمیل نکنیم. میز و پست و مقام وسیله خدمت هستند نه ابزار ابراز قدرت و فرصت خیانت...

Share