مولودی حضرت زینب (سلام الله علیها) - سید مجید بنی فاطمه

دریافت ویدئو
کلیپ کوتاه مولودی زیبای حضرت زینب کبری سلام الله علیها به مدت 4 دقیقه تقدیم شما کاربران عزیز!

مولودی حضرت زینب (سلام الله علیها) - سیدمجید بنی فاطمه

کلیپ کوتاه مولودی زیبای حضرت زینب کبری سلام الله علیها را به مدت 4 دقیقه تقدیم حضور شما کاربران عزیز می کنیم.

مولودی حضرت زینب

مولودی حضرت زینب (سلام الله علیها)

حضرت زینب (سلام الله علیها)، پنجم جمادی الاول سال پنجم هجری، در مدینه و پس از امام حسین علیه السلام ، متولد شده  اند. بر اساس روایات متعدد، نام گذاری حضرت زینب (سلام الله علیها)، توسط پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) صورت گرفت. گفته شده است که جبرییل از سوی خداوند این نام را به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) رسانده است. 
هم چنین، درباره وقایع پس از ولادت حضرت زینب  سلام الله علیهاآمده است که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به حضرت فاطمه  سلام الله علیها فرمودند: «دخترم، فاطمه جان، نوزادت را برایم بیاور تا او را ببینم.»

فاطمه  سلام الله علیها نوزاد کوچکش را به سینه فشرد، بر گونه های دوست داشتنی او بوسه زد و آنگاه به پدر بزرگوارش داد. پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرزند دلبند زهراى عزیزش را در آغوش کشید و صورت خود را به  صورت او گذاشت و شروع به اشک ریختن کرد. فاطمه سلام الله علیها ناگهان متوجه این صحنه شد و در حالى که شدیداً ناراحت بود از پدر پرسید: «پدرم، چرا گریه می  کنی؟!»

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «گریه  ام به این علت است که پس از مرگ من و تو، این دختر دوست داشتنیِ من، سرنوشت غمبارى خواهد داشت، در نظرم مجسم گشت که او با چه مشکلاتى دردناکى رو به رو می شود و چه مصیبت های بزرگى را به خاطر رضاى خداوند با آغوش باز استقبال می کند.» در آن دقایقى که آرام اشک می ریخت و نواده عزیزش را می بوسید، گاهى نیز چهره از رخسار او برداشته به چهره معصومى که بعدها رسالتى بزرگ را عهده دار می گشت خیره خیره می نگریست و در همین جا بود که خطاب به دخترش فاطمه  سلام الله علیهافرمود: «اى پاره تن من و روشنى چشمانم، فاطمه جان، هرکسی که بر زینب و مصایب او بگرید ثواب گریستن کسى را به او می دهند که بر دو برادر او حسن و حسین گریه کند.»

مولودی حضرت زینب

Share