دستاوردهای دفاعی کشور، نمونه ای موفق از نگاه به درون

سید حسین سیدی
دستاورد های دفاعی کشور
یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظامی کشور است؛ که با دسیسه دشمنان نظام اسلامی، حساسیت ها نسبت به آن بیشترشده است.

دستاوردهای دفاعی کشور، نمونه ای موفق از نگاه به درون

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، دستاوردهای دفاعی و نظامی کشور است؛ که با  دسیسه دشمنان نظام اسلامی، حساسیت ها نسبت به آن بیشترشده است. چنان که گاهی تا سخن از توان موشکی و امنیت ایران می شود بعضی می گویند: مگر تمام مشکل ما موشک است؟ پس مشکلات اقتصادی و غیره چه خواهد شد؟

واقعیت این است که نعمت امنیت از آن نعمت هایی  است که به فرموده پیامبر اسلام، نعمت ناشناخته ای است: «نعمتان مجهولتان الصحه و الامان؛ دو نعمت تندرستی و امنیت است که قدرشان شناخته نمی شود.»[1] واقعیت این است که نعمت امنیت ایران، برای ما عادی شده است وگرنه اگر متوجه باشیم که اکثر کشورهای اطراف ایران، گرفتار جنگ و خونریزی و آوارگی هستند، با مسئله امنیت ایران برخورد مناسبی خواهیم داشت.

کسانی که مدام می گویند چرا مدام حرف از امنیت و موشک در این کشور زده می شود و سخن از پیشرفت اقتصادی و غیره نیست؟ کمی هم فکر کنند چرا ما در بخش نظامی، علیرغم نداشتن حتی یک موشک در ابتدای جنگ، پیشرفت قابل ملاحظه ای در ساخت انواع موشک و پهپاد و.. داشته ایم ولی در اقتصاد، چنان که باید و شاید پیشرفت نداشته ایم؟ آیا مشکل اصلی این نیست که متولیان صنعت دفاعی کشور، با توکل بر خدا و ظرفیت های درون کشور، و مجاهدت و تلاش خویش به این درجه رسیده اند ولی اقتصاد ما (نظیر صنعت ماشین سازی) چون وابسته به اقتصاد جهانی است وتکیه بر توان داخلی ندارد، چنان که باید و شاید پیشرفت نداشته است؟

کسانی که متولی توان موشکی و امنیت ایران هستند(عمدتا سپاه پاسداران)، غافل از دیگر جنبه های پیشرفت ایران نیستند. چنان که سپاه پاسداران با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، و دیگر اقدامات خدماتی(خدمات بهداشتی و...)، در اندیشه پیشرفت اقتصادی و اجتماعی ایران است، و به جرات می توان گفت دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی با سپاه پاسداران به خاطر تلاش های اقتصادی و اجتماعی، کمتر از دشمنی آنها با جنبه های نظامی آن نیست.

دستاوردهای دفاعی کشور، نمونه ای موفق از نگاه به درون

پی نوشت:
1ــ روضه الواعظین، ج ۲، ص ۴۷۲.

پدیدآورنده: 
Share