فضائل حضرت فاطمه سلام الله علیها از لسان خودشان - دکتر قنبری همدانی

دریافت ویدئو
موضوع: 
در این کلیپ کوتاه با موضوع «فضائل حضرت فاطمه سلام الله علیها از لسان خودشان» در کلام استاد حشمت الله قنبری همدانی با ما همراه باشید.

فضائل حضرت فاطمه سلام الله علیها از لسان خودشان - دکتر قنبری همدانی

بیان روایتی بسیار نورانی و پر محتوا از علامه مجلسی در بحارالانوار از قول عمار ابن یاسر در خصوص کرامات و مقام آسمانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از لسان مبارک خود آن حضرت خطاب به امام علی علیه السلام، در کلام دلنشین دکتر حشمت الله قنبری همدانی به مدت یازده دقیقه تقدیم شما عزیزان می شود.

فضائل حضرت فاطمه سلام الله علیها از لسان خودشان

و چگونه می توان به فضائل و خوبی های او پی برد، حال آنکه قطب عالم امکان، مـهدی صـاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ آنکه همۀ خوبی ها در او جمع شده است ـ فاطمه زهرا علیهاالسلام را الگو و مقتدای خویش می داند؛ آنجا که می فرماید: «فی إبنَةِ رسُولِ اللهِ صلی الله علیه و آله لِی أسوَهٌ حَسَنَهٌ (1)؛ دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم زیباترین الگو برای من اسـت».

حضرت فـاطمه زهرا سلام الله علیها، لیـلة القدر ناشناخته است. امام صادق علیه السلام فـرمود:

إِنـَّا أَنـْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ اللَّیْلَةُ فَاطِمَةُ وَالْقَدْرُ اللَّهُ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَک لَیْلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّیَتْ فَاطِمَةُ لِأَنَّ الْخَلْقَ فـُطِمُوا عـَنْ مـَعْرِفَتِهَا (همان، ج 43: 65).

(اینکه خداوند می فرماید:) ما قرآن را در شب قـدر نـازل کردیم، مراد از شب، فاطمه سلام الله علیها، و مراد از قدر، خداوند است؛ در نتیجه، هرکسی فاطمه را آن چنان که باید بشناسد، به حقیقت، شب قدر را درک نموده است؛ و... ایـنکه فـاطمه، فـاطمه نامیده شده است، برای این است که مخلوق از (کنه) معرفت او عـاجزند.

حضرت فاطمۀ زهرا علیهاالسلام معیار خشم و رضایت خداوندوند متعال است. این مطلب در آیۀ 57 سورۀ احزاب و روایت حضرت رسول صلی الله علیه و آله بیان شـده اسـت کـه فرمود: «إنَّ اللّهَ لَیَغَضَبُ بِغَضَبِ فاطِمَةَ وَیَرْضی لِرِضاها (2)؛ خداوند بـا خـشم فاطمه خشمگین، و با رضایتش راضی می شود».

فضائل حضرت فاطمه سلام الله علیها از لسان خودشان

پی نوشت :

1- مجلسی، 1403 ق، ج 53: 179 ـ180

2- صدوق، 1376: 230

فضائل حضرت فاطمه سلام الله علیها از لسان خودشان

Share

دیدگاه‌ها

خیلی عالی بود من مبلغ مدارس امین هستم از کلیپ های سایت شما خیلی استفاده میکنم. از استاد قنبری همدانی و رحیم پور ازغدی کلیپهای بیشتری تو سایتتون بذارین ممنون