کنترل دوستان مدرسه فرزند توسط والدین - استاد تراشیون

دریافت ویدئو
این کلیپ کوتاه حاوی سخنان ارزشمند استاد علیرضا تراشیون در خصوص کنترل دوستان مدرسه فرزند توسط والدین می باشد.

کنترل دوستان مدرسه فرزند توسط والدین - استاد تراشیون

این کلیپ کوتاه حاوی سخنان ارزشمند استاد علیرضا تراشیون در خصوص کنترل دوستان مدرسه فرزند توسط والدین می باشد.

کنترل دوستان مدرسه فرزند توسط والدین

به عنوان پدر و مادر همگان حق را به شما می‌ دهند که دوست فرزندتان را بشناسید. شناخت این موضوع نیاز به کنکاش و جستجوی فراوان ندارد و شما به راحتی می‌ توانید دوستان فرزندان خود را بشناسید. اول این که کودک یا نوجوان شما با کسی دوست می‌ شود که از لحاظ بعد مسافت به او نزدیک باشد؛ مثلاً با بچه همسایه دیوار به دیوار صمیمی‌ تر است. در کلاس نیز با همکلاسی ها به خصوص کسی که در کنار او روی یک نیمکت می‌ نشیند دوست می‌ شود تا با دانش آموزان کلاس‌ های دیگر.

پدر و مادر باید با راهکارهای مختلف فرزند خود را از آسیب ها و تهدیدهای هم نشین بد و در مقابل از آثار مثبت رفاقت های خوب آگاه سازند. در آموزه های اسلامی و سیره ی معصومین علیهم السلام دوستی با انسان های جاهل و فاسق، سخن چین، خائن، ظالم، احمق، بخیل، قاطع رحم و دروغگو نکوهش شده است. امیرالمؤمنین علی علیه السلام درباره ویژگی دوست خوب می فرماید: «دوست واقعی کسی است که آنچه برای خود می خواهد، برای رفیق خود نیز بخواهد و آنچه را برای خود نمی خواهد برای او نیز نخواهد

تقریباً همه والدین دلشان می‌ خواهد دوست فرزندانشان را بشناسند یا بهتر است بگوییم پدر و مادری نیست که خواهان دانستن این مطلب نباشد. در واقع داشتن دوستان خوب، علاوه بر رفع تنهایی، سبب رشد اجتماعی و عاطفی و کسب مهارتهای زندگی، همچون اعتماد کردن و مورد اعتماد واقع شدن می‌ گردد.

دوستان با احساس حمایت و ایمنی که برای کودکان و نوجوان ایجاد می‌ کنند به او کمک می ‌نمایند تا با موفقیت، استقلال عاطفی خود را از خانواده به دست آورد. گروه‌ های دوستی، میدانی مناسب برای یادگیری رقابت، برخورد و سازش را فراهم می‌آورند و آنان را در جهت پذیرش نقش‌های آینده آماده می ‌سازند.

Share