آمادگی در جنگ نرم ، پیش زمینه موفقیت در جنگ سخت

موضوع: 
سید حسین سیدی
جنگ نرم و جنگ سخت
آمادگی ما در جنگ نرم(فرهنگ و اعتقادات) به جنگ نظامی ما روحیه می داد و کمبودهای آن را جبران می کرد.

آمادگی در جنگ نرم ، پیش زمینه موفقیت در جنگ سخت

چنان که می دانیم کشور ما در جبهه های مختلف با دشمن می جنگد که می توان آن را در دو جبهه مهم خلاصه کرد؛ جنگ نظامی(سخت) و جنگ نرم.  طبعا باید این دو جبهه مهم، هماهنگی وجود داشته باشد تا ما را به پیروزی مطلوب برساند. به عبارت دیگر پیروزی ما در جنگی مثل جنگ هشت ساله، با توجه به هماهنگی بین این دو جبهه  بود، و این آمادگی در جنگ نرم (فرهنگ و اعتقادات) ما بود که پیش زمینه موفقیت در جنگ نظامی بود.

یک رزمنده مسلمان می داند که پیروزی در جنگ، فقط با پیروزی نظامی به دست نمی آید؛ بلکه پیروزی ممکن است با شهادت طلبی(جنگ نرم) به دست آید. «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَى‏ الْحُسْنَيَيْنِ‏ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِكُمْ أَنْ يُصيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَيْدينا فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَكُمْ مُتَرَبِّصُون‏؛ بگو: «آيا درباره ما، جز يكى از دو نيكى را انتظار داريد؟! (يا پيروزى يا شهادت) ولى ما انتظار داريم كه خداوند، عذابى از سوى خودش (در آن جهان) به شما برساند، يا (در اين جهان) به دست ما (مجازات شويد) اكنون كه چنين است، شما انتظار بكشيد، ما هم با شما انتظار مى‏ كشيم!»[1] رزمندگان اسلام(چه پاسدار، چه ارتشی و بسیجی ومردمی) با تأسی از قیام اباعبدالله الحسین(علیه السلام) که با شهادت خود، کاخ یزید و یزیدیان را به زیر کشید، در مقابل دنیای صدام و اربابان او ایستادند و علاوه بر پیروزی در جنگ نرم، جنگ نظامی را نیز به نفع خود به پایان رساندند.

در سال های اخیر نیز سپاه قدس، با شجاعت و شهادت طلبی در مقابل داعش و اربابان غربی و عربی آنها ایستادند و بر آنها پیروز شدند.

نکته مهم: حضور روحانیون تبلیغی ــــ رزمی در جنگ تحمیلی به عنوان سربازان اصلی جنگ نرم، تاثیر زیادی در هماهنگی بین جبهه نظامی و جبهه اعتقادی( آمادگی در جنگ نرم ) داشت. هر چند رزمندگان اسلام، با اعتقاد راسخ و معنویت بالایی، قدم در راه مبارزه نظامی گذاشته بودند.

اینک نیز روحانیون در سازمان عقیدتی ــ سیاسی نیروهای مسلح، به این وظیفه خطیرعمل می کنند.

آمادگی در جنگ نرم ، پیش زمینه موفقیت در جنگ سخت

پی نوشت:
1ـــــ توبه/52.

پدیدآورنده: 
Share