فیلم سینمایی رنگ خدا (1376) اثر مجید مجیدی

دریافت ویدئو
محمد رمضانی فرزند نابینای هاشم که در مدرسه نابینایان تحصیل می کند برای گذراندن تعطیلات به خانه بازمی گردد. هاشم که پس از مرگ همسر خود با مادرش زندگی می کند، تصمیم به ازدواج مجدد می گیرد. او به همین منظور محمد را به کارگاه نجاری می فرستد.

دانلود فیلم سینمایی رنگ خدا (1376) اثر مجید مجیدی

فیلم سینمایی رنگ خدا به کارگردانی مجید مجیدی محصول سال 1376 هجری شمسی است. این فیلم چهارمین ساخته بلند مجید مجیدی است. فیلمی که با پیوند زدن مضمونی لطیف و معنوی به فرم و ساختاری جذاب و بدیع و بیانی سهل و ممتنع در داخل و خارج از کشور بر مخاطبانی وسیع تاثیری عمیق نهاد، به طوری که آن را به خاطره ای زیبا بدل کرد. فیلم رنگ خدا آهنگی دینی دارد و مستقیم از آیه 138 سوره بقره”صبغه الله و من احسن من الله صبغه و نحن له عابدون” برگرفته شده است.

نام فیلم: رنگ خدا
کارگردان: مجید مجیدی
سال تولید: 1376 هجری شمسی
موضوع: اجتماعی
مدت فیلم: 88 دقیقه

بازیگران فیلم سینمایی رنگ خدا :

۱- حسین محجوب ۲- محسن رمضانی ۳- سلمه فیضی ۴- الهام شریفی ۵- فرحناز صفری ۶- بهزاد رفیعی ۷- محمد رحمانی آشتیانی ۸- مرتضی فاطمی ۹- کمال میرکریمی ۱۰- معصومه زینتی ۱۱- زهرا میزانی ۱۲- احمد امینیان ۱۳- مقدم بهبودی ۱۴- جانعلی خرمی

خلاصه داستان فیلم سینمایی رنگ خدا :

محمد رمضانی فرزند نابینای هاشم که در مدرسه نابینایان تحصیل می کند برای گذراندن تعطیلات به خانه بازمی گردد. هاشم که پس از مرگ همسر خود با مادرش زندگی می کند، تصمیم به ازدواج مجدد می گیرد. او به همین منظور محمد را به کارگاه نجاری می فرستد. مادر هاشم که به نشان اعتراض در مقابل این اقدام خانه را ترک کرده بود بعلت بیماری مجبور به بازگشت می شود و سرانجام در بستر بیماری از دنیا می رود. هاشم که با مرگ مادر خود و شنیدن جواب منفی از نامزدش بیش از همیشه احساس تنهایی می کند به سراغ محمد رفته و او را به خانه بازمی گرداند ولی محمد در میانه راه بر اثر شکسته شدن پل به داخل رودخانه افتاده و هاشم نیز برای نجات محمد خود را به داخل رودخانه می اندازد. اما خود نیز گرفتار می شود. پس از بهوش آمدن با پیکر بی جان فرزندش مواجه می شود. هاشم که پس از مرگ همسر و مادرش فرزند کوچک خود را نیز از دست رفته می بیند او را در آغوش می گیرد و محمد نیز در آغوش پدر جانی دوباره می یابد.

استیفان هلدن در نگاهی مشابه ابرت در 25 سپتامبر 1999 در نیویورک تایمز می نویسد :”این فیلم در حد بالاترین درجه وضوحی که یک فیلم ممکن است بدان برسد، نشان می دهد که دارای رسالتی دینی است، اما تجربه ای ژرف از تامل در جهان طبیعی را در اختیار ما قرار می دهد… این فیلم گوهری دیگر است که از سرچشمه ای واحد، یعنی از یکی از پویاترین سینماهای ملی جهان به ما عرضه شده است.”

فیلم سینمایی رنگ خدا

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share