امداد و کمک رسانی خداوند به مردم - دکتر ناصر رفیعی

دریافت ویدئو
موضوع: 
گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی در حرم مطهر رضوی در نیمه شعبان 98

امداد و کمک رسانی خداوند به مردم - حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی

در این کلیپ کوتاه، گزیده ای از سخنان ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی را در حرم مطهر رضوی در نیمه شعبان 98 با موضوع " امداد و کمک رسانی خداوند به مردم " به مدت دو دقیقه مشاهده می فرمایید.

امداد و کمک رسانی خداوند به مردم

امداد و کمک رسانی خداوند به مردم

یکی از محورهای امداد رسانی و تعاون که در قران بدان اشاره شده است، مساله امداد رسانی به مومنان در برابر تجاوز متجاوزان است. قرآن درآیه ۷۲ سوره انفال به این مهم اشاره می‌کند که مومنان دارای عزم و حضور موثر اجتماعی به یک دیگر در برابر متجاوزان یاری می‌رسانند و کمک می‌کنند:" ان الذین آمنوا و‌هاجروا و جاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله و الذین آوو…والله بما تعلمون بصیر"؛ آنان که ایمان آورده‌اند و مهاجرت کرده‌اند و با مال و جان خویش در راه خدا جهاد کرده‌اند و آنان که به مهاجران جای داده و یاریشان کرده‌اند ، خویشان و اولیای یک دیگرند ؛ و آنان که ایمان آورده‌اند و مهاجرت نکرده‌اند خویشاوندان شما و اولیای شما نیستند تا آن گاه که مهاجرت کنند ؛ ولی اگر شما را به یاری خواندند باید به یاری ایشان برخیزید مگر آن که برضد آن گروهی باشد که میان شما و ایشان پیمانی بسته شده باشد و خدا به کارهایی که می‌کنید بیناست.

در این آیات به صراحت به مساله امداد رسانی به تجاوز شدگان اشاره شده و پذیرش درخواست ایشان با شرایطی لازم و ضروری برشمرده شده است.

امداد رسانی به دولت و دولتمردان نیز از محورهایی است که قرآن بدان اشاره می‌کند. در داستان ذوالقرنین خوانده ایم که مردم از وی می‌خواهند سدی را بر پا کند تا از حملات دشمن در امان باشند. ایجاد پناهگاهی امن با ایجاد سدی در برابر دشمن امکان پذیر بوده است. این مساله نیاز به هزینه کردن مقدار زیادی مال و ثروت و نیز به کارگیری نیروی انسانی داشت. ذوالقرنین می‌پذیرد که در زمینه دفاعی به ایشان کمک کند تا از تعرض دشمن در امان باشند . وی حتی می‌پذیرد که منابع مالی طرح را خود تامین کند ولی نیروی انسانی را می‌بایست مردم تامین کرده و در اختیار وی گذارند. مردم می‌پذیرند تا وی را در این مساله یاری و مدد رسانند. بنابراین می‌توان گفت که همیاری و تعاون مردم ساکن میان دو کوه به ذوالقرنین درپدید آوردن سدی برای جلوگیری از هجوم یاجوج و ماجوج به عنوان مصداقی از محورهای امداد رسانی می‌باشد. از این رو می‌توان گفت که یکی از محورهای امدادرسانی همیاری مردمی در امور دولتی برای رفاه و امنیت و آسایش اجتماع است.

امداد و کمک رسانی خداوند به مردم

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share