فیلم سینمایی کمال الملک - علی حاتمی 1362

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم سینمایی کمال الملک - علی حاتمی261.72 مگابایت
محمد غفاری به عنوان نقاش باشی دربار ناصرالدین شاه قاجار پذیرفته می شود. و مدتی بعد لقب کمال الملک می گیرد. طی حادثه ای در جریان کشیدن تابلو در تالار آینه، یکی از جواهرات تخت شاه گم می شود

فیلم سینمایی کمال الملک - علی حاتمی 1362

فیلم سینمایی کمال الملک به کارگردانی و نویسندگی علی حاتمی در سال ۱۳۶۲ شمسی است که به زندگی نقاش برجسته ایرانی، کمال الملک میپردازد.

نقش اصلی فیلم (شخصیت کمال الملک) را جمشید مشایخی بازی کرده است و عزت الله انتظامی نقش ناصرالدین شاه را برعهده دارد و مظفرالدین شاه با بازی علی نصیریان نقش  آفرینی شده است. همچنین محمدعلی کشاورز نقش اتابک و داود رشیدی نقش رضا شاه را ایفا میکند.

خلاصه داستان فیلم سینمایی کمال الملک

محمد غفاری به عنوان نقاش باشی دربار ناصرالدین شاه قاجار پذیرفته می شود. و مدتی بعد لقب کمال الملک می گیرد. طی حادثه ای در جریان کشیدن تابلو در تالار آینه، یکی از جواهرات تخت شاه گم می شود و کمال الملک به اتهام ربودن جواهر، توسط کامران میرزا بازجویی و به او اهانت می شود. اما سارقان را می یابند و در ملأ عام گردن می زنند؛ در حالی که نقاش باشی از اهانتی که به او شده، رنجیده خاطر است. پس از ترور ناصرالدین شاه و تاج گذاری مظفرالدین شاه برای تکمیل هنرش به اروپا می رود. در بازگشت به مشروطه خواهان علاقه نشان می دهد و پس از امضای فرمان مشروطیت و مرگ مظفرالدین شاه از دربار فاصله می گیرد. سال ها بعد پیشنهاد رضاشاه را برای همکاری نمی پذیرد و به عراق تبعید می شود. سرانجام در خانه ای کوچک و در غربت، به مرگ طبیعی می میرد.

بازیگران فیلم سینمایی کمال الملک

جمشید مشایخی – عزت الله انتظامی – علی نصیریان – داوود رشیدی – محمدعلی کشاورز – پرویز پورحسینی – منوچهر حامدی – سیروس ابراهیم زاده – جهانگیر فروهر – لیلا حاتمی – سروش خلیلی

نویسنده و کارگردان : علی حاتمی
تهیه کننده : حسین غفوری
موسیقی : فرهاد فخرالدینی
فیلم برداری : مهرداد فخیمی
تدوین : موسی افشار
تاریخ های انتشار۱۳۶۲ شمسی
مدت زمان: ۱۲۲ دقیقه

فیلم سینمایی کمال الملک

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share