رمز گشایی قرآن از ترس دشمنان اسلام

موضوع: 
سید حسین سیدی
دشمنان ترسو
قبل از این که ما به پوشالی بودن دشمنان اسلام پی ببریم، قرآن کریم آنها را پوشالی می داند. اما به راستی راز این پوشالی بودن دشمنان چیست؟

رمز گشایی قرآن از ترس دشمنان اسلام

قبل از این که ما به پوشالی بودن دشمنان اسلام پی ببریم، قرآن کریم آنها را پوشالی می داند. اما به راستی راز این پوشالی بودن دشمنان چیست؟ در این نوشتار با استفاده از آیات قرآن در پی پاسخگویی به این سوال هستیم.

قرآن در مورد پوشالی بودن دشمنان اسلام می فرماید: «لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فىِ قُرًى محُّصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرِ بَأْسُهُم بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تحَسَبُهُمْ جَمِيعًا وَ قُلُوبُهُمْ شَتى؛ آنها گروهی با شما جز در شهرها و روستاهاى داراى حصار يا از پشت ديوارها(ى قلعه يا خانه) نمى جنگند، زور و قوتشان در ميان خودشان شديد است (ولى در برابر شما مؤمنان ضعيف ‏اند) آنها را متحد پندارى در حالى كه دل ‏هايشان پراكنده است.»[1] این آیه سیر کلی دشمنان اسلام در همه زمان ها را نشان می دهد و فقط مختص دشمنان صدر اسلام نیست. جالب این که بدانیم این آیه در مورد یهودیان صدر اسلام است[2] حالا نیز این آیه حال و حکایت رژیم صهیونیستی را نشان می دهد. رژیمی که خود را دولت یهود می داند(یهود خون آشام).

اما به راستی ترس دشمنان اسلام از جبهه مقاومت ــ با آن همه تجهیزات جنگی ــ چیست؟ واقعیت این است که دشمنان اسلام ــ چون اعتقاد چندانی به خدا و قیامت ندارند ــ به خاطر کسب پیروزی دنیایی و برتری نظامی می جنگند و دوست دارند با کمترین تلفات نیز پیروز شوند و به همین خاطر با اتکا به قدرت نظامی خود(گنبد آهنین و...)، وارد میدان می شوند؛ ولی زمانی که ببینند اوضاع جنگ بر وفق مرادشان نیست، از ترس تلفات و کشته شدن، جنگ را خاتمه می دهند. به همین خاطر رژیم صهیونیستی، توان جنگ فرسایشی را ندارد و جنگ های اخیر نیز این را ثابت کرده است. این همان نکته ایست که قرآن می گوید: «وَ قَذَفَ في‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ‏؛ در دلهايشان ترس و وحشت افكند.»[3]

نکته مهم: البته در صورت استقامت و پایمردی مسلمین، ترس و رعب در دل دشمنان افکنده می شود؛ وگرنه طبعا کار(مثل جنگ احد) به مشکل برمی خورد. قرآن شرط پیروزی بر عِدّه و عُدّه دشمن را مقاومت می داند: «پس اگر از شما صد نفر شكيبا باشند بر دويست نفر غلبه مى‏ كنند، و اگر از شما هزار نفر باشند بر دو هزار نفر به اذن (و توفيق) خدا پيروز مى ‏شوند، و خدا با صابران است.»[4]

ما در جنگ تحمیلی خودمان، مفهوم این آیه را درک کردیم و بر شرق و غرب(نه تنها بر صدام) پیروز شدیم. در سال های اخیر نیز حزب الله لبنان بر ارتش مجهز صهیونیستی ــ که چندین برابر آنها بود ــ غلبه کرد و آنها نهایتا مجبور به اعتراف به این شکست تاریخی شدند. در جبهه غزه نیز بحمدلله همین رویه حاکم است.

رمز گشایی قرآن از ترس دشمنان اسلام

پی نوشت:
1ــ حشر/16.
2ــ تفسیر نمونه،  ج23، ص530.
3ــ حشر/2.
4ــ انفال/66.

پدیدآورنده: 
Share