دانلود فیلم سینمایی پری با کیفیت عالی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم سینمایی پری با کیفیت عالی737.25 مگابایت
پری پس از خواندن کتاب با آن که خواهان مراتب معنوی بالاتری است از زندگی معمولی دل کنده شده و در وادی دردناک «طلب» سرگردان می شود. کتاب به برادر بزرگش، «اسد» تعلق دارد.

دانلود فیلم سینمایی پری با کیفیت عالی

فیلم سینمایی پری به کارگردانی و نویسندگی داریوش مهرجویی ساخته شده در سال ۱۳۷۳. این فیلم اقتباسی آزاد از رمان “فرانی و زویی” نوشتهٔ “جروم دیوید سالینجر” است. این اقتباس بدون اجازهٔ مؤلف بوده است که باعث شکایت نویسنده گردید.

نام فیلم: پری
کارگردان: داریوش مهرجویی
سال تولید: 1373 شمسی
موضوع: ماجرایی / فلسفی

بازیگران فیلم سینمایی پری :

۱- نیکی کریمی ۲- خسرو شکیبایی ۳- علی مصفا ۴- توران مهرزاد ۵- فرهاد جم ۶- پارسا پیروزفر ۷- ژانت آوانسیان ۸- کیوان رستمی نژاد ۹- ژاله علو ۱۰- محمدرضا شریفی‌نیا ۱۱- امیرحسین شریفی ۱۲- علی اصغر شادروان ۱۳- آذر سیدی ۱۴- مسعود حسینی ۱۵- آتنا شاملو ۱۶- ملیکا شریفی نیا ۱۷- پیمانه قدیریان ۱۸- رضا گوهرمنش ۱۹- سعید ربیعی

خلاصه فیلم سینمایی پری :

«پری» دانشجوی ممتاز ادبیات و تئاتر که از همه مزایای زندگی یک دختر جوان برخوردار است با خواندن کتاب سبز کوچکی دچار تحولات فکری و حسی می شود. کتاب سرگذشت سیر و سلوک عارف گمنامی در قرن پنجم هجری است. پری پس از خواندن کتاب با آن که خواهان مراتب معنوی بالاتری است از زندگی معمولی دل کنده شده و در وادی دردناک «طلب» سرگردان می شود. کتاب به برادر بزرگش، «اسد» تعلق دارد. «اسد» چندی پیش در حادثه آتش سوزی کلبه اش در گذشته است. «داداشی» برادر دیگر، «پری» را از این حالت قهر و طغیان نجات می دهد.

داریوش مهرجویی طی مصاحبه ای در مجلهٔ دنیای تصویر نقد ساده ای بر این فیلم داشت :

داریوش مهرجویی در این فیلم شخصیت پری را فردی آشفته و تا حدی مضطرب که در مذهبش دچار افراط شده روزه‌های چند روزه می گیرد پشت سر هم ذکر میگوید و تحمل نامزدش را که با شخصیت معنوی او کاملاً متفاوت است را ندارد نشان میدهد ولی با آمدن شخصیت داداشی در طی داستان تا حدی به پری کمک می‌شود تا از سردرگمی رهایی یافته و میفهمد که خیلی هم بودن تو این دنیا سخت نیست و ما همه بازیگرانی هستیم که داریم برای خداوند در این دنیا نقش بازی میکنیم.

 

دانلود فیلم سینمایی پری با کیفیت عالی

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share