روزی که جیسون رضائیان مورد توجه رسانه های اصلاح طلب بود!

موضوع: 
«جیسون رضائیان» کیست و چه ارتباطی با مایکل هاشمیان «گاندو» دارد؟!
جیسون رضائیان
جیسون رضائیان خبرنگار 38 ساله واشنگتن پست که از سال 2012 به عنوان خبرنگار در ایران فعالیت می ‌کرد، زاده آمریکا با تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی است که پدری ایرانی و مادری آمریکایی دارد.

روزی که جیسون رضائیان (جاسوس دو تابعیتی) مورد توجه رسانه های اصلاح طلب بود!

آوینی فیلم: این شبها پخش سریال تلویزیونی «گاندو»؛ جدیدترین محصول تولیدی موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی موجب شده که ابعاد تازه ای از مسائل امنیتی وارد رسانه ملی شود و مردم با بخش ناگفته رفتار جاسوسان ضد امنیت ملی ایران آگاه شوند. اما روزی امثال جیسون رضائیان مورد توجه رسانه هایی قرار داشتند که چاپ تهران هستند اما نگاهشان هم آغوشی با غرب است!

مطالب مرتبط: دانلود فصل اول سریال گاندو (همه قسمتها کامل)

جیسون رضائیان خبرنگار 38 ساله واشنگتن پست که از سال 2012 به عنوان خبرنگار در ایران فعالیت می ‌کرد، زاده آمریکا با تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی است که پدری ایرانی و مادری آمریکایی دارد. همسرش یگانه صالحی که ظاهرا عکاس خبری روزنامه انگلیسی ‌زبان نشنال بود هم جزو افراد جاسوس محسوب میشد که خیلی زود آزاد شد.

 جیسون رضاییان در پوشش خبرنگار در ایران شروع به فعالیت کرد و به زودی نفوذ وی در دولت یازدهم و حتی دفتر رئیس جمهور و به خصوص خواهرزاده روحانی و نزدیکان برخی مقامات ارشد دولتی توسط اطلاعات سپاه ردیابی و کشف شد. تیم جیسون در سفرهای استانی رئیس جمهور کاملا فعال بوده و در هواپیمای او نیز حضور داشت؛ رضاییان و تیمش در خصوصی‌ ترین جلسات رئیس ‌جمهور نیز شرکت و اخبار این جلسه را به شبکه‌ های جاسوسی منتقل می ‌‌کردند. این جاسوس با برخی از عوامل فتنه در تهران ملاقات داشت و نوشته هایش در رسانه‌ های آمریکایی همچون «سان‌ فرانسیسکو کرانیکل» و «اسلیت» به انعکاس درمی آمد.

روزی که جیسون رضائیان مورد توجه رسانه های اصلاح طلب بود!

جیسون رضائیان آنقدر برای آمریکایی‌ها اهمیت داشت که حاضر شدند برای آزادی او یک میلیارد و 700 میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند و علاوه بر آن تحریم‌های بانک سپه را نیز لغو کردند. رئیس جمهور ایران هم روزی در گفت وگو با پرتيراژترين روزنامه ايتاليا گفت که سفارت های ايران و آمريكا روزی بازگشايی می شوند!

سریال گاندو

حالا به بهانه سانسور بخشی از دیالوگهای سریال در حال پخش «گاندو» و به دلیل حمایتهایی که جریان اصلاح طلب و رسانه های زنجیره ای شان از امثال «جیسون رضائیان» داشتند، خوب است به متنی اشاره کنیم که به قلم «جیسون رضائیان» در روزنامه شرق تحت عنوان «کامیابی روحانی، تغییر نگرش جهان به ایران» به انتشار درآمد. این جاسوس در این یادداشت به توصیف دولت روحانی میپردازد. به گزارش آوینی فیلم، بودند افراد دیگری که در روزنامه های اصلاح طلب قلم زدند و بعدها موارد انحرافی آنها علیه امنیت ملی کشورمان به اثبات رسید.

پیشنهادی: همه چیز درباره سریال گاندو با شهر فرنگ شبکه خبر

جیسون رضائیان

«جیسون رضائیان» که در سریال «گاندو» تحت عنوان «مایکل هاشمیان» با بازی زیبای پیام دهکردی حضور دارد، در روزنامه شرق نوشت: «سال اول ریاست جمهوری حسن روحانی یک جنبه دارد که به صورت ویژه می توانم درباره آن نظر بدهم و آن، موفقیت روحانی در جامه عمل پوشاندن به یکی از وعده های اصلی کمپین انتخاباتی اش است: بهبود چهره بین المللی ایران. اینکه روحانی چقدر در حل کردن چالش های بسیار دیگر موفق بوده، سوالی است که باید دیگران پاسخ دهند اما تاثیر انتخاب روحانی بر روابط ایران با دشمنان قدیمی اش انکارناپذیر است. قرار بود پایان فروردین 1392 ازدواج کنم و چندین ماه پیش از این تاریخ من و نامزدم برای جشنمان برنامه ریزی کردیم که دوستان خود را از آنجا دعوت کنم، افرادی که از بچگی می شناختم. به دلیل اختلاف ریشه دار تهران و واشنگتن و تاثیری که این دعوا بر افکار عمومی آمریکایی ها در مورد ایران داشته می دانستم تعداد کمی دعوت مرا می پذیرند. اما از اینکه شنیدم شش نفر از دوستان قدیمی ام با وجود مخالفت خانواده هایشان، تصمیم به آمدن گرفته اند شگفت زده شدم. از آنجا که در سال های اخیر از سوی آمریکایی ها چندین درخواست مشورت برای سفر به ایران داشتم با روند این کار- که عملا زیاد پیچیده نیست- و آژانس های مسافربری که از آمریکایی ها میزبانی می کنند آشنا بودم. با کمک یکی از آنها درخواست «روادید» کردم. هر جا می رفتم به من گفته می شد به تائید وزارتخانه دیگری نیاز دارم، پاسخ مشترک این بود که «این همه میهمان آمریکایی در یک مراسم خصوصی، بسیار حساس است» در نهایت، درخواست روادید هیچ یک از دوستانم نه رد نه پذیرفته شد و مراسم عروسی ما بدون حضور آنها برگزار شد...»

جیسون رضائیان

به گزارش آوینی فیلم، جیسون رضائیان در ادامه این یادداشت که در روزنامه شرق به چاپ رسید، به تمجید دولت روحانی پرداخته و حضور رئیس دولت یازدهم در مجمع عمومی سازمان ملل و تماس تلفنی رئیس جمهور روحانی با رئیس جمهور اوباما را نقطه عطفی در تغییر روابط دو کشور می داند. با مطالعه این یادداشت تاریخی و اشتیاق رسانه های اصلاح طلب برای انتشار یادداشتهای افرادی مشکوک بهتر میتوان با سریال گاندو ارتباط برقرار کرد. جیسون رضائیان در همین یادداشت به بخشی از سرنخ های سریال گاندو در ارتباط دوسویه اشاره می کند.

جیسون رضائیان در تیرماه سال 93 به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شد و 18 ماه بعد در دیماه سال 94 پای مبادله با آمریکا آزاد شد. جیسون رضائیان به دلیل خدماتش به آمریکایی ها چنان مورد حمایت قرار گرفت که پس از آزادی هم دیدارهای خصوصی اش با همراهی همسر، برادر و مادرش با مقامات ارشد دولت آمریکا همچون باراک اوباما و جان کری، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه وقت آمریکا مورد توجه رسانه های غربی قرار گرفت.

سریال گاندو محصولی از موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است که هر شب حدود ساعت 20:50 روی آنتن شبکه سه سیما می رود و در قسمتهای پیش رو نکات حساس پرونده مهم امنیتی رو خواهد شد.

Share

دیدگاه‌ها

سلام
خداوند سربازان گمنام امام زمان علیه السلام را در کنف حمایت حضرتش محفوظ بدارد ان شاء الله

علیکم السلام
آمین ...

از شما هم ممنون به خاطر حسن نظرتان