خودشناسی، عامل دوری از لغزش ها - استاد قرائتی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل خودشناسی، عامل دوری از لغزش ها - استاد قرائتی142.71 مگابایت
موضوع: 
کلیپ سی دقیقه ای با موضوع "خودشناسی، عامل دوری از لغزش ها" در کلام دلنشین استاد محسن قرائتی

خودشناسی ، عامل دوری از لغزش ها

کلیپ سخنرانی با موضوع " خودشناسی ، عامل دوری از لغزش ها " در کلام دلنشین استاد محسن قرائتی به مدت سی دقیقه تقدیم شما عزیزان می شود. این برنامه از سلسله برنامه های درس هایی از قرآن استاد قرائتی به تاریخ بیست و سوم خرداد سال 1398 از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

هم چنین استاد محسن قرائتی در برنامه درس هایی از قرآن (98/3/23) پیرامون موضوعات زیر بحث کرده است :

1 - مصونیّت در برابر گناه

2 - زن و شوهر، لباس یکدیگر

3 - خطر دل بستگی به دنیا و ذخارف دنیوی

4 - نشانه ها و علائم تقوا در زندگی

5 - سلامت قلب، مهم تر از سلامت جسم

6 - نترسیدن از تمسخر و خنده مخالفین

7 - گذشت از مقام و مال و خواب

نقش شناخت در زندگی انسان ، بسیار مهم و حیاتی است و هر کس بر مبنای نوع معرفت و آگاهی و باورهای خویش زندگی می کند، به داوری می نشیند و عمل می نماید. دایره ی شناخت هم وسیع است ؛ مثل : خودشناسی ، خداشناسی ، زمان شناسی ، سنت شناسی ، مردم شناسی ، دشمن شناسی ، حجت شناسی، نعمت شناسی و بسیاری شناخت های دیگر...

هر چه انسان برای کسب شناخت های صحیح، عمیق، گسترده و مفید، دقت بیشتری به خرج دهد می ارزد، چون سعادت او بستگی به نوع شناخت و عملش دارد. توجه به « شناخت های ضروری و مفید » ، ویژگی انسان های فهیم، بصیر و آینده نگر است.

خودشناسی

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share