اینفوگرافیک میلاد امام هادی علیه السلام

اینفوگرافیک میلاد امام هادی علیه السلام

اینفوگرافیک میلاد امام هادی علیه السلام

اینفوگرافیک میلاد امام هادی علیه السلام شامل بخش های متنوع از جمله؛ کلام ولایت، گوهرهای نقوی، نقی زیباترین نام جهان، امام هادی علیه السلام از منظر دیگران، پیامک امام هادی علیه السلام، یک سوال و...

مطالب مرتبط و پیشنهادی : میلاد امام هادی علیه السلام/ ویژه نامه چراغ روشن هدایت

 

توجه : جهت دریافت و مشاهده اینفوگرافیک در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن کلیک کنید.

اینفوگرافیک میلاد امام هادی علیه السلام

علی بن محمد مشهور به امام هادی یا امام علی النقی (۲۱۲-۲۵۴ق) دهمین امام شیعیان و فرزند امام جواد(علیه السلام) است. وی ۳۳ سال از ۲۲۰ تا ۲۵۴ق، منصب امامت را به عهده داشت. امام هادی(علیه السلام) با چند تن از خلفای عباسی از جمله متوکل همزمان بود و بیشتر سالهای امامت را در سامرا تحت نظارت حاکمان عباسی گذراند.

از امام هادی(علیه السلام) احادیثی در امور اعتقادی، تفسیر، فقه و اخلاق روایت شده است. بخشی از روایات نقل شده، درباره مباحث کلامی از جمله تشبیه و تنزیه و جبر و اختیار است. زیارت معروف جامعه کبیره و غدیریه از امام دهم شیعیان نقل شده است. 
امام هادی(علیه السلام) به واسطه جمع زیادی از وکلا که سازمان وکالت خوانده می شد، با شیعیان ارتباط داشت. عبدالعظیم حسنی، عثمان بن سعید، ایوب بن نوح، حسن بن راشد و حسن بن علی ناصر، از اصحاب او به شمار آمده اند. 
مزار امام هادی در سامرا که به دلیل دفن وی و فرزندش امام حسن عسکری(علیه السلام)، حرم عسکریین خوانده می شود، در سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶شمسی طی حملات تروریستی تخریب شد. ستاد عتبات عالیات ایران از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ش آن را بازسازی کرده است.

نقش : امام دهم شیعیان
نام : علی بن محمد (علیه السلام)
کنیه : ابوالحسن ثالث
زادروز : ۱۵ ذی الحجه، سال ۲۱۲ق.
زادگاه : صریا، مدینه
مدت امامت : ۳۳ سال (۲۲۰ تا ۲۵۴ق)
شهادت : ۳ رجب، ۲۵۴ق.
مدفن : سامرا، عراق
محل زندگی : مدینه، سامرا
لقب(ها) : هادی، نقی، نجیب، مرتضی، عالم، فقیه، امین و طیب
پدر : امام جواد(علیه السلام)
مادر : سمانه مغربیه
همسر : حُدیث
فرزند(ان) : حسن، محمد، حسین، جعفر
طول عمر : ۴۲ سال

 

Share