دانلود فیلم سینمایی دندان مار (1368) - مسعود کیمیایی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم سینمایی دندان مار422.15 مگابایت
فیلم سینمایی دندان مار نام فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی که در سال ۱۳۶۸ شمسی ساخته و اکران شد.

دانلود فیلم سینمایی دندان مار (1368)

دانلود فیلم سینمایی دندان مار نام از سری فیلمهای دفاع مقدس به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی که در سال ۱۳۶۸ شمسی ساخته و اکران شد. دندان مار مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت و جایزه ذکر ویژه جشنواره فیلم برلین را به دست آورد. کیمیایی نیز برای ساخت این فیلم نامزد جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین ۱۹۹۱ شد.

پیشنهاد ویژه: فیلمهای سینمایی دفاع مقدس (دانلود + پخش آنلاین)

خلاصه داستان فیلم سینمایی دندان مار

رضا کارگر چاپ خانه، پس از فوت مادرش یادگاری‌های مادر و پلاک برادر گمشده اش را بر می‌دارد و در مسافرخانه‌ای ساکن می‌شود. هم اتاق او جوان جنوبی جنگ زده‌ای است به نام احمد. بین آن دو روابط صمیمانه‌ای برقرار می‌شود. روز بعد رضا در ساک دستی خود یادگاری‌های مادر را نمی‌بیند. به احمد مشکوک می‌شود، اما احمد او را متقاعد می‌سازد که ممکن است...

دانلود فیلم سینمایی دندان مار - مسعود کیمیایی

بازیگران فیلم سینمایی دندان مار

1. فرامرز صدیقی 2. گلچهره سجادیه 3. احمد نجفی 4. جلال مقدم 5. فریبا کوثری 6. حسن رفیعی 7. نرسی گرگیا 8. سعید پیردوست

موسیقی : فریبرز لاچینی

تحلیل و نظرات درباره فیلم دندان مار

به عقیده نیمی از منتقدان و کارگردان‌ها دندان مار بهترین ساخته مسعود کیمیایی با فاصله نسبت به دیگر فیلم‌های این دوره اش به جز سرب محسوب می‌شود. دندان مار یکی از تأثیرگذارترین تصویرهای اجتماعی‌گرایانه سینمای ایران در دهه شصت که به بهترین شکلی عناصر سبکی سینمای کیمیایی را متاثر از دوران خود باز آفرینی کرده‌است. دندان مار به خوبی تهران دهه ۶۰ را در زمان جنگ عراق و ایران روایت می‌کند. دندان مار حکایت آدم‌های جاهای دور و نزدیک است که در تهران زمان جنگ هر کدام دنبال کاشانه‌ای می‌گردند تا مگر در آن آرامشی پیدا کنند.

دانلود فیلم سینمایی دندان مار (1368)

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share