مجله تخصصی و تحلیلی بازی بان - شماره دوم

مجله تخصصی مطالعات، سواد و تحلیل بازی
مجله تخصصی و تحلیلی بازی بان - شماره دوم
مجله تخصصی و تحلیلی بازی بان سعی دارد تا زمینه مطالعات بازی که مغفول مانده را احیا کند. شماره دوم این مجله به بازارهای بازیهای دیجیتال پرداخته است.

مجله تخصصی و تحلیلی بازی بان / شماره دوم

مجله تخصصی و تحلیلی بازی بان در تلاش است تا آن زمینه از رشته مطالعات بازی که مغفول مانده را احیا کرده و ادبیات جدیدی را به این حوزه وارد کند. شماره دوم بیشتر به بازارهای بازیهای دیجیتال پرداخته است.

دانلود شماره اول نشریه بازی بان

بررسیهای جدید وضعیت مصرف بازیهای دیجیتال در ایران نشان میدهد که ۲۸ میلیون بازیکن اعم از بازیکنان حرفهای و غیرحرفه ای از طریق این ابزار دیجیتال اوقات سرگرمی خود را به طور متوسط ۹۰ دقیقه در روز سپری میکنند.

این گزارش آماری همچنین حاکی از این است که بیش از ۲۴ میلیون ایرانی از پلتفرم موبایل برای بازی کردن استفاده می نمایند و جالب اینجاست که نیمی از بازیهای پرطرفدار در ایران نیز بازیهای موبایلی هستند. بازیهای موبایلی که امروز خاستگاه تولیدکنندگان بازی در ایران و جهان نیز هستند و غالب شرکتها و تیمهای مستقل ایرانی به ساخت و انتشار این دست بازیها روی آورده اند و ایشان نیز محلی برای عرضه بازیهای خود، بهتر از فرشگاه های دیجیتال نیافته اند.

فروشگاه هایی که با توجه به تحریمهای گذشته و موجود، بازارهای عرضه بازی موبایل داخلی را نیز داغ کرده اند و البته در پیش راندن تکنولوژی توزیع دیجیتال نیز موفقیتهایی به ثمر نشانده اند . و اما در این بین، فارغ از تولیدکنندگان و ناشران و توزیع کنندگان بازیهای موبایلی، این ۲۴ میلیون مصرف کننده بازی موبایلی هستند که بر سر چند راهی فروشگاه های دیجیتال قرار میگیرند. انتخابی که هم از نگاه دانش مطالعات بازی قابل توجه است و هم از نقطه نظر سواد بازیهای دیجیتال نیاز به آگاه سازی دارد. تیم بازی بان در این شماره سعی بر این نموده است تا کمی این منظر را برای شما مخاطبان گرامی توصیف نماید.

سخن سردبیر

مجله تخصصی و تحلیلی بازی بان - شماره دوم

شماره دوم مجله تخصصی و تحلیلی بازی بان  را با نگاهی به بازارهای بازیهای دیجیتال می توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

فایل: 
Share