ترتیل قرآن استاد محمود علی البناء به تفکیک 30 جزء

صوت: 
0:00
0:00
در این بخش ترتیل قرآن با قرائت استاد محمود علی البناء به تفکیک 30 جزء به ضمیمه مختصری از زندگانی این قاری بزرگ مصری تقدیم شما عزیزان می گردد...

ترتیل قرآن استاد محمود علی البناء به تفکیک 30 جزء

در این بخش ترتیل قرآن استاد محمود علی البناء به تفکیک 30 جزء به ضمیمه مختصری از زندگانی این قاری بزرگ مصری تقدیم شما عزیزان می گردد...

ترتیل قرآن استاد محمود علی البناء به تفکیک 30 جزء

زندگی نامه مختصر استاد محمود علی البناء

شیخ «محمود علی البناء» درسال 1926 میلادی (1305 هجری شمسی) در روستای «شراباس» از استان «منوفیه» مصر متولد شد.

او نیز مانند سایر اساتید فن قرائت، تحت تأثیر تشویق و اصرار خانواده، تعلیم این علم را آغاز نمود. مسجد «الاحمدی» در شهر «طنطاء» اولین مکانی بود که وی در آنجا فراگیری قرآن را آغاز کرد. پس از آن با سپری کردن دوره مقدماتی، به مدرسه دینی واقع در مرکز استان «منوفیه» منتقل شده و در آنجا از محضر اساتید بزرگ علم قرائت بهره ها جسته، علوم و فنون و قواعد تلاوت و قرائتهای مختلف را آموخت. سپس در محضر استاد «ابراهیم سلام» که از بزرگترین اساتید شهر «طنطاء» بود، توانست در مسیر تعلیم این علوم به پیشرفتی چشمگیر نائل آید. پس از آن، با راهنمایی این استاد ارجمند وارد «الازهر» شده و پس از تحصیل در آنجا بهتدریس در آن پرداخت.

استاد مرحوم «علی البنّاء» پس از وفات شیخ «خلیل الحصری» به سمت شیخ القرآنی مصر منصوب شد و پس از وفات ایشان شیخ «عبدالباسط» عهده دار این منصب شد.

سرانجام این استاد شهیر علم قرائت قرآن در سال 1985 میلادی پس از بازگشت از امارات متحده عربی بر اثر یک بیماری در شهر «قاهره» دیده از جهان فروبست.

او شخصیتی چند بعدی داشت. بعد از فوت وی این مساله فاش و روشن می شود که شخص استاد محمود علی البنا از اولاد امام هادی (علیه السلام) است که نسبت وی با 26 واسطه به امام هادی (علیه السلام) می رسد. همچنین او جزو اشراف مصر بود. در مصر به این گروه سادات الاشراف می گویند و برای محمود علی البنا شجره نامه دقیقی وجود دارد که توسط دختر او، آمال البنا منتشر شده است..

 

شاید دوست داشته باشید:
ترتیل کل قرآن با صدای شهریار پرهیزگار (جزء به جزء)
صوت/ ترتیل کل قرآن به صورت «جزء به جزء» با نوای استاد منشاوی

Share