اینفوگرافیک دلایل صلح امام حسن علیه السلام

اینفوگرافیک دلایل صلح امام حسن علیه السلام

اینفوگرافیک دلایل صلح امام حسن علیه السلام

صلح امام حسن علیه السلام یکی از مهمترین عبرت های تاریخی برای شیعیان است و روایت این موضوع از زبان فعالان فضای مجازی هنوز اهمیت گذشته خود را دارد و تاثیرگذار است.

امیرالمومنین به دنبال برکندن فتنه اموی در شام بود اما جنگ جمل سبب شد تا از طرفی معاویه میخ های حکومت خود را در شام محکم تر کند و از طرف دیگر توان امیرالمومنین را بکاهند و به همین خاطر در سال 36 و 37 قمری با وقوع جنگ صفین همراهان امیرالمومنین از شعار اشعث با عنوان «جنگ نه!» استقبال کنند و مالک که ده شمشیر با خیمه معاویه فاصله داشت، از حرکت نگاه دارند و فریب قرآن های روی نیزه را بخورند.

اما خوارج که خودشان پا پیش گذاشتند و به جای مالک اشتر ابوموسی اشعری را به عنوان حکم به امیرالمومنین تحمیل کردند و نهایتا ابوموسی اشعری فریب عمروعاص را می خورد و با حیله او حکمیت به سود معاویه تمام می شود.

خوارج تنها خود را مقصر این ماجرا نمی دانستند و امیرالمومنین را هم متهم می کردند تا اینکه دست به شهادت حضرت زدند و خون مطهر ایشان را در مسجد ریختند، بعد از شهادت ایشان و با آغاز امامت امام حسن مجتبی، حضرت سپاهی را جمع کرد تا به جنگ با معاویه برود.

معاویه تعدادی از فرماندهان لشکر امام حسن را می خرد و با تطمیع سرداران لشکر امام حسن ایشان را ناچار به صلح می کند اما حضرت در صلح نامه خود با معاویه هیچ گاه از جانب ضعف وارد نشد و عزت شیعیان را حفظ نمود.

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

پدیدآورنده: 
Share