مختصری از زندگی نامه استاد کریم محمود حقیقی

استاد کریم محمود حقیقی
استاد کریم محمود حقیقی در هجده سالگی کتابی در موضوع عبور از مجاز و رو آوردن به حقیقت به نام طوفان عشق نگاشته و به چاپ می رسانند. که همین کتاب زمینه ساز آشنایی ایشان با آیت الله نجابت رحمه الله می شود.

مختصری از زندگی نامه استاد کریم محمود حقیقی

استاد کریم محمود حقیقی از قدیمی ترین و برجسته ترین شاگردان حضرت آیت الله نجابت (رحمه الله)، از آغاز نوجوانی از تقوا و تهجد بهره ها داشت و اغلب سحرها به همراه مادر متدین خود برخاسته و با معبود خود به راز و نیاز می پرداخت و شب های جمعه را در حرم احمد ابن موسی شاهچراغ (علیه السلام) احیا می داشت. معلمی متدین به نام حبیب مشکسار اصول عقاید اسلامی را به وی آموخت و ایشان را در جلساتش مورد توجه خاص خود قرار می داد.

از همان دوران علاقه و انس به تنهایی و خلوت در صحرا و کوهساران ایشان را از جمع دوستان جدا می کرد و در خلوت خود به دنبال گمشده جان می گشت، گمشده ای که ندیده و نشناخته دوستش داشت و به او عشق می ورزید. بعد از توسل و عرض حاجت به حضرات معصومین (علیهم السلام) در عالم رؤیا به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شرفیاب شده عرض حاجت نموده و مورد تفقد آن حضرت قرار می گیرد و نامه ای به دست ایشان می دهند بدین مضمون که شما مورد قبول ما هستید. بعد از این رؤیا توجه به معنا و حقیقت عالم، جان ایشان را فرا می گیرد.

 در هجده سالگی کتابی در موضوع عبور از مجاز و رو آوردن به حقیقت به نام طوفان عشق نگاشته و به چاپ می رسانند.

مختصری از زندگی نامه استاد کریم محمود حقیقی

طریقه آشنایی با آیت الله نجابت رحمه الله

حضرت آیت الله نجابت رحمه الله بعد از رسیدن به اجتهاد در مراجعت از نجف اشرف به طرف شیراز کتاب طوفان عشق را در دست کسی می بیند که بسیار مورد توجه آن بزرگوار قرار می گیرد و تا پایان مطالعه می فرمایند. بسیار علاقه مند به دیدار مؤلف شده و در طلب و جست و جوی ایشان بر می آیند.

که استاد در رابطه با اولین ملاقات می فرمایند:

در شب های ماه مبارک رمضان در جلساتی که بنده شرکت می کردم متوجه شیخ بزرگواری شدم که پس از اتمام جلسه ایشان به نزدم آمده و با گرمی بسیار با بنده مصافحه فرموده و گفتند آیا شما میل داری با ما رفیق شوی؟ بنده در جواب گفتم: کمال افتخار بنده است. آری شاگرد که گویی گمشده جان خویش را یافته خود را با تمام وجود به آن ولی کامل الهی تسلیم می نماید. رفاقت روز به روز گرم تر می شود روزها در دامن طبیعت و شب ها در نور مهتاب هر دو در خلوت و انس با پروردگار به سر می بردند.

مختصری از زندگی نامه استاد کریم محمود حقیقی

آشنایی با آیت الله انصاری همدانی رحمه الله:

 پس از چندی استاد به امر آیت الله نجابت (رحمه الله) برای زیارت و کسب فیض از محضر عارف فرزانه و سوخته، آیت الله انصاری همدانی اعلی الله مقامه عازم همدان شده و در این دیدار با استقبال گرم ایشان مواجه می شوند گویی آنها از قبل همدیگر را می شناختند.

چندین سفر ایشان عازم همدان شده و از محضر آن بزرگوار کمال استفاده و کسب فیض را نموده و توشه ها برگرفته و خوشه ها می چینند. استاد کریم محمود حقیقی در زمان مرحوم آیت الله نجابت و با تایید ایشان بیش از چهل سال، جلساتی برای شیفتگان علوم و معارف الهی برگزار و پویندگان راه کمال را هدایت و ارشاد می نمودند، این جلسلات بسیار مورد توجه آن حضرت بود و ایشان خود نیز در بعضی از این جلسات شرکت می فرمودند و بسیار اصرار داشتند که این جلسات تحت هر شرایطی ادامه داشته باشد. این جلسات پر بار هم اکنون نیز ادامه دارد.

ضمناً چندین جلد تألیفات، با مضامین بلند عرفانی از ایشان به چاپ رسیده و در دسترس مشتاقان طریق الهی قرار گرفته است که ایشان با ابتکار و درایتی کم نظیر و با ادبیاتی بسیار شیرین، مضامین بلند عرفانی را در قالب ادبیاتی ساده و شیوا عنوان نموده اند که این آثار گرانبها بسیار مورد استقبال استاد ایشان حضرت آیت الله نجابت شیرازی (رحمه الله) قرار می گرفته و پس از مطالعه خود آن مرحوم مکرر به درستی مطالب شهادت داده و استاد را ترغیب به ادامه نوشتن می نمودند و طلّاب و افراد مستعد را نیز امر به مطالعه و بکارگیری این کتابها می فرمودند.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر پیرامون زندگینامه استاد کریم محمود حقیقی به کتاب لطف حق مراجعه فرمایید.

 

مطالب مرتبط:
استـاد کـریـم محمـود حقیقـی به لقاء محبوب خود شتافت

Share