10 حرکت ورزشی روی صندلی

موضوع: 
10 حرکت ورزشی روی صندلی
یک دستتان را بالا برده و اجازه دهید دست دیگرتان به حالت كاملاً‌ كشیده برعكس حركت دست دیگر به سمت پایین قرار گیرد. تمام افكارتان را به كشش عضلانی كه درگیر هستند متمركز كنید. این حركت برای كشش عضلات شانه، و قسمت فوقانی پشت و قفسه سینه بسیار مفید وموثر است.

10 حرکت ورزشی روی صندلی

در این نوشتار با 10 حرکت ورزشی روی صندلی آشنا خواهید شد که شما چگونه می توانید بر روی صندلی بنشینید و ورزش کنید؛ با ما همراه باشید.

10 حرکت ورزشی روی صندلی

10 حرکت ورزشی روی صندلی

۱- یک دستتان را بالا برده و اجازه دهید دست دیگرتان به حالت کاملاً ‌کشیده برعکس حرکت دست دیگر به سمت پایین قرار گیرد. تمام افکارتان را به کشش عضلانی که درگیر هستند متمرکز کنید. این حرکت برای کشش عضلات شانه، و قسمت فوقانی پشت و قفسه سینه بسیار مفید وموثر است.

۲- در حالی که دستتان را کنار گوش قرار داده اید، در خط مستقیم روی صندلی بنشینید. برای اینکه بتوانید قسمت فوقانی کمر را تحت کشش قرار دهید، باید آرنجها را تا حد امکان به عقب کشیده و آنها را در همان حالت نگه دارید. انجام این حرکت تاثیر مفیدی روی کشش عضلات قفسه سینه و قسمت فوقانی عضلات پشت خواهد داشت.

۳- روی صندلی به حالت عادی بنشینید، بطوری که گودی کمر به کاملاً‌ به پشتی صندلی بچسبد. دستهایتان را روی عضلات فوقانی پشت به حالت ضربدر به هم نزدیک کنید و آرنج هایتان را به سمت بالا ثابت نگه دارید. این عمل موجب، نرمی و انعطاف شانه ها، و عضله سر و پشت بازو شده و کشش قفسه سینه و کمربند شانه ای را فراهم خواهد کرد.

۴- بنشینید، دستهایتان را قلاب کرده و به حالت کاملاً کشیده رو به جلو از سینه دور کنید. در حالی که پا را خم می کنید ساق پایتان را بلند کرده، پنجه پا را به حالات کاملاً کشیده به سمت بیرون و داخل، دور و نزدیک کنید،‌ این حرکت را روی هر دو پا تکرار کنید. این حرکت موجب تقویت عضلات ران شده و کشش خوب و مناسبی در عضلات فوقانی پشت و دستها ایجاد می کند.

۵- روی صندلی بنشینید، دستها را روی قسمت فوقانی رانها فشار دهید تا بدین ترتیب بتوانید عضلات سه سر و عضله قسمت فوقانی پشت را تقویت کنید.

۶- روی صندلی بنشینید و کف دستها را روی قسمت فوقانی رانها فشار دهید. شما می توانید بدون اینکه کف دستها را از ران جدا کنید گردنتان را به سمت راست و چپ به آرامی حرکت دهید. با انجام این حرکت می توانید عضلات سه سر و عضله قسمت فوقانی پشت و به ویژه عضلات گردن را تقویت کنید. انجام این حرکت می تواند از آرتروز گردن جلوگیری کند.

۷- روی صندلی به حالت عادی بنشینید، برای اینکه فعالیت آیروبیک (هوازی) را آغاز کنید، ابتدا دست را به آرامی بالا برده و سپس این عمل را به کمک دست دیگر تکرار کنید. انجام این حرکت ساده باعث کشش عضلات دست و پهلو می شود. همچنین انجام این حرکت برای رفع خستگی ضروری است.

۸- یک دست را در پهلوی سر یا کنار گوش قرار دهید و فشاری به پهلو وارد کنید. بطوری که سر به مخالفت با این حرکت برخیزد. این حرکت موجب تقویت گردن و عضلات شانه می شود. این تمرین را بطور متناوب در هر دو طرف تکرار کنید.

۹- همان طوریکه روی صندلی نشسته اید، مطابق تصویر هر دو کف دستتان را به پیشانی فشار دهید. ۸ الی۱۰ ثانیه مکث کنید، انجام این تمرین باعث تقویت عضلات گردن خواهد شد و تکرار آن در طول روز برای جلوگیری از آرتروز گردن بسیار موثر خواهد بود.

۱۰- دستها را در طرفین به صورت صلیب با پنجه کشیده نگه دارید، اکنون به آرامی دستها را بالای سر برده و به حالت اول برگردانید. انجام این حرکت باعث کشش عضلات دست و شانه ها و کمربند شانه ای خواهد شد.

پدیدآورنده: 
Share