کلیپ ترتیل زیبای سوره یاسین با صدای یوسف کالو

دریافت ویدئو
موضوع: 
این تلاوت تصویری ، همراه با ترجمه صوتی است و همچنین برای هر یک از ایات ان تصویر سازی شده است که بر زیبایی ان افزوده است . توصیه میکنیم تا تلاوت را حتما دانلود و مشاهده بفرمایید .

کلیپ ترتیل زیبای سوره یاسین با صدای یوسف کالو

این تلاوت تصویری ، همراه با ترجمه صوتی است و همچنین برای هر یک از ایات ان تصویر سازی شده است که بر زیبایی ان افزوده است . توصیه میکنیم تا تلاوت را حتما دانلود و مشاهده بفرمایید .

سوره یس سی و ششمین سوره قرآن است و دارای 83 آیه است.

نزول سوره یاسین

سوره «یس» نزد تمام مفسّرین مکی است، ابن عباس گوید: مگر یک آیه و آن آیه «وَ إِذا قِیلَ لَهُمْ أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّه»(آیه - 47) که در مدینه نازل شده است.

این سوره در ترتیب مصحف سی و ششمین سوره و در ترتیب نزول چهل و یکمین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره جن و پس از آن سوره فرقان نازل شده است.

تعداد آیات سوره یاسین

از نظر اهل کوفه هشتاد و سه آیه است و هشتاد و دو آیه از نظر دیگران. اختلاف آن در آیه «یس» است.

فضیلت سوره یاسین

ابی بن کعب گوید: هر کس سوره یس را برای خدای عزّ و جل قرائت کند خداوند او را آمرزیده و اعطاء کند از اجر و پاداش به او اجر کسی که دوازده مرتبه قرآن را تلاوت کرده و هر مریض و بیماری که نزد او پس قرائت شود بعدد هر حرفی از آن ده فرشته نازل شود و بر او که در جلوی او به صفها می ایستند و برای او استغفار کنند و در موقع قبض روح او حاضر باشند، و جنازه او را تشییع و بر آن نماز بخوانند و به دفنش نیز حاضر باشند.

و از انس بن مالک از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده که فرمود البتّه برای هر چیزی قلبی است و قلب قرآن سوره یس است.

و از او از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رسیده که فرمود کسی که بگورستانی وارد شود یس را بخواند خدا در آن روز از عذاب ایشان تخفیف و برای او بعدد امواتی که در آنجاست حسناتی نوشته شود.

و ابوبصیر از حضرت امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود، البته برای هر چیزی قلبی است و قلب قرآن سوره یس است پس هر کس در روز پیش از آن که شام کند بخواند در روز آن از حفظ شدگان و روزی داده شدگان باشد تا شب کند و هر کس در شب بخواند پیش از آن که بخوابد خدا بر او هزار فرشته مأمور کند تا او را از هر شیطان پلیدی و از هر آفتی حفظ نماید و اگر در خوابش بمیرد خدا او را در بهشت داخل کند و سی هزار فرشته برای غسل او حاضر و همگی برای او استغفار می کنند و او را تا قبرش تشییع می نمایند...

و محمد بن مسلم از امام باقر علیه السلام روایت کرده که برای رسول خدا صلی الله علیه و آله دوازده اسم است که پنج اسم آن در قرآن آمده است: محمد، احمد، عبداللَه، یس، نون.

حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) فرمود: به خدا دوست داشتم سوره یاسین در قلب هر یک از افراد امت من جای گیرد.

Share